صفحه 45 از 53 نخستنخست ... 35363738394041424344454647484950515253 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 441 تا 450 , از مجموع 530

موضوع: دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه ريزي )!

  1. #441
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    رشته و دانشگاه
    IT
    ارسال‌ها
    72

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    آزمون 29 نوامبر ، سنجش
    Reading: 28
    Listening: 21
    Writing: 25
    Speaking: 27
    نمره کل: 101، مدت زمان مطالعه: 2 هفته،
    منابع: کتاب بارونز، کتاب رایتینگ بارونز، چند تا تست tpo و بارونز و ets، ویدئو های نوت فول (رایتینگ و اسپیکینگ) و مگوش (لیسنینگ و اسپیکینگ)
    البته قبل از تافل ایلتس داده بودم (R:8 ; L:8 ; S:7 ; W:5.5) و نمره رایتینگم خوب نشده بود. برای ایلتس حدود 3 ماه جسته گریخته خونده بودم و در کل بیس زبانم خوب بود.
    فقط نمیدونم نمره لیسنینگم چرا کم شد. شاید به خاطر محیط امتحان بوده.

  2. #442

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    سلام
    من تافل 94 شدم
    R = 22
    L = 25
    S = 22
    W = 25
    3 ماه وقت گذاشتم. روزی 5 ساعت. بنظرم اول کتاب لانگمن رو بخونید که بفهمین تافل چی هست و با تکنیکها و روشهای جواب دادن سوالات آشنا بشین. بعد مستقیما برین سراغ تی پی او. وقتتون رو با بقیه منابع هدر ندین. تی پی او ها رو بعد اینکه جواب دادین بطور کامل بررسی کنید و متن ریدینگها رو خوب بخونین لغتهاشو یاد بگیرین با موضوعاتش اشنا بشین. لیسینگها رو چند بار گوش بدین و با Audioscript چک کنین. اسپیکینگ رو چندین بار تکرار کنید تا روون صحبت کنید. رایتینگ هم بنظرم لازم نیست قلمبه سلمبه بنویسین. یه متن معمولی برای تسک اول 200 کلمه و تسک دوم 300 کلمه کافیه. مهم اینه که دلایلتون خوب سازماندهی بشه و با مثالهای معمولی توضیح بدین. غلط گرامری و املایی نداشته باشین. transition خوب بین جملات و پاراگرافها بکار ببرید. دیگه اینکه من ریدینگ توقع نمره بهتری داشتم از خودم.

  3. #443

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    آزمون 13 نوامبر ، TOBB University of Economics and Technology
    R : 26
    L : 29
    S : 23
    W : 25
    Overall :103


    از اونجایی که توصیه های دوستان برام مفید واقع شد من خواستم تجربیاتم رو به اشتراک بذارم بلکه برای بقیه هم مفید واقع بشه. دو سال قبل منابع دیگه رو خوندم اما تی -p- او نزدم 93 شده بودم و چون اکسپایر شده بود دوباره ثبت نام کردم دفعه ی قبلی هم به شدت با ریدینیگ مشکل داشتم و هر کاریش می کردم درس نمی شد که نمی شد ! شما سال های سال هم درساتو حتی انگلیسی بخونی هیچ تضمینی نیست که نمره ی ریندینگت خوب شه . در پی چاره بودم که اینجا خیلی ها نوشته بودن برای ریدینگ فقط تی-پی-او و فقط ! تو وقت خیلی کمی که داشتم تنها کاری که می تونستم بکنم هر روز یه ست ریدینگ می زدم و بعدا 2 و سه تا رو مرور می کردم. 24 ست تمرین کردم. چیزی که این تمرین به شما اضافه می کنه یه سری لغت های پرتکراره که شاید تو عمرتون ندیدن و نخواهید دید. لغت هایی در زابطه با موضوعاتی از قبیل باستان شناسی ، هواشناسی ، تاریخ و بیولوژی که واژه هاش برای خیلی از دانشجویان مهندسی غریبن ! به همین دلیل به حای اینکه لغت های کتاباهای با عنوان شونصد ورد فور تافلو رو بخونین و مرور کنین روی لغت های ست چینی ها تمرکز کنین. این کار اتوماتیک وار یه دیتا بیس برای لیسینینگ هم ایجاد میکنه که اونجا هم به دردتون می خوره ! فقط یه نکته که تو امتحان بعضا متن ها تصویر داره ذهنتونو آماده داشته باشین که تصویرا تمرکزتونو بهم نریزه.


    توی لیسینینگ همیشه برای هر ست یکی دو تا سوال هست که کشندس ! به این معنی که بقدری گزینه ها نزدیکن که 5 بار هم خونده بشن بازم تفکیکشون خیلی سخته اگه این قسمت وقتتو تلف کنین بدون شک سوال های آخرو که شایدم ساده باشن رو از دست میدین. به بیان دیگه اگه خوش شانس یاشین یک نمره میگیرین 3 تا آخر سر پس میدین. پس حواستون باشه این سوال ها رو بیشتر از یه حد معقول روش وقت نذارین.


    برای اسپیکینگ اون چیزی که برام اثبات شد اینکه تمپلیت مهم نیست ! مهم ترین فاکتور اینکه چقدر روون دارین صحبت می کنین ! نه لهجه و نه اینتنیشن نقش اصلی رو بازی می کنن ! اینکه جمله ها بدون استرس بی مکث و بی دنده عوض کردن برسه نمره می بره ! والا صحبت کردن در شرایطی که همه دارن صحبت می کن سخت هست حتی به زبان مادری !


    رایتینگ : باور کنین یا نه زیاد نوشتن مهمه ! حداقل برای نمره ی بخش کامپیوتری . در کنار این که خوب می نویسین سعی کنین جمله های طولانی تر با کلمات متنوع تر بنویسین تا قسمت مصحح کامپیوتری براتون نمره ی بالاتری در نظر بگیره.

  4. #444
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    ارسال‌ها
    14

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    آزمون ۲۸ نوامبر علامه سخن
    R: 30
    L: 29
    S: 24
    W: 28
    Total:111
    اول به نظرم علامه سخن به اون بدی و فاجعه باری که برخی دوستان گفته بودن نبود. یعنی خوب و عالی نبود و مانیتورهاش قدیمی بود ولی من از خوندن نظرات دوستان قبل از آزمون خیلی استرس گرفته بودم و حتی میخواستم امتحان رو کنسل کنم. ولی روز ازمون دیدم به اون بدی هم نیست و چون تعداد نفرات امتحان دهنده زیاد نیست استرس آدم خیلی کم میشه. البته من سنتر سنجش و امیر بهادر و ... امتحان ندادم و ملاک مقایسه ای ندارم.

    من به طور غیر منتظره ای ناگهان تصمیم گرفتم امتحان بدم بنابراین خیلی وقت صرف مطالعه و برنامه ریزی نکردم فقط تجربیات همین جا رو خوندم ا بفهمم ساختار و نوع امتحان چطوریه. بنابراین خیلی چیز زیادی برای گفتن ندارم
    ریدینگ: من وقت صرف خوندن کلی متن نکردم و هر پاراگراف رو جدا میخوندم و سوالات مربوط به همون رو جواب میدادم. بنابراین وقت خیلی زیاد آوردم. به نظرم یه مزیت تافل به بقیه امتحانا اینه که سوالات مشخصه که از کدوم پاراگراف هستن و به ترتیب میان. پس باید از این امتیاز استفاده کرد
    لیسنینگ: به من لیسنینگ لانگ خورد ولی تون موقع نمیفهمیدم چرا اینطوری شده و خیلی خسته و عصبانی شده بودم!! بعد بچه ها تو بریک برام جریانو توضیح دادن! علاوه بر تقویت مهارت شنیدن که دوستان خیلی خوب راجع بهش توضیح دادنُ به نظر من نوت برداشتن هم مهارت مهمیه. یعنی خیلی موثر و خلاصه و دسته بندی شده یادداشت برداریم که بعد به سرعت جواب هر سوال رو تو یادداشته ا پیدا کنیم. مثلا از نمودار یا علامتهای ریاضی و منطقی استفاده کنیم.
    اسپیکینگ: خوب چون نمره م اینجا خراب شده مشکلاتم رو میگم که شما ازش جلوگیری کنید: مشکل اصلی من کمبود تمرین و عدم توانمندی در کنترل زمان بود. همونطور که دوستان قبلا نوشتن مهمه که دقیقا ۴۵ یا ۶۰ ثانیه صحبت کنیم و همه چیزو توضیح بدیم. من در حالت عادی توی جلسات کاری یا جاهای دیگه به راحتی حرف میزنم. ولی سر امتحان مشکل زمانبندی داشتم و زمان زیادی رو صرف مقدمه چینی و توضیح دلیل یا نکته اول میکردم و بعد برای دلیل یا نکته دوم وقت کم میاوردم. فکر کنم دقیقا به همین دلیل نمره خوبی نگرفتم.
    رایتینگ: اینجا هم والا توصیه خاصی ندارم. من نه فرمت خاصی رو تمرین کرده بودم نه بلدم جملات طولانی و پیچیده بنویسم. فقط سعی کردم ساختار کلی متن رو به درستی دربیارم و حتما مرور کردم و اشکلات غلط های املایی و گرامری رو تصحیح کردم. برای اولی ۲۸۰ کلمه و برای دومی ۳۸۰ تا نوشتم تقریبا.

  5. #445

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    بار اول، دوسال پیش (متاسفانه تاریخ دقیقش خاطرم نیست)، سنجش
    R : 29
    L : 23
    S : 25
    W : 24
    Overall :101

    ریدینگ: به قول فرنگی ها overkill کردم و وقت به سوال آخر نرسید.
    لیسنینگ: آدم تو آزمایشی استرس نداره ولی تو آزمون اصلی چرا. یه سوال رو غلط زدم و در آخرین لحظه که داشتم میرفتم قسمت بعد فهمیدم غلط زدم و اعصابم خورد شد نتیجتا بعدی رو درست گوش ندادم.
    اسپیکینگ: ضعف مایی که کلاس نمیریم همینه. یه مقدار در لحظه فکر کردن و کنار هم چیدن کلمات سخت میشه و آدم کم میاره و نمره کم میشه.
    رایتینگ: مثال های بارونز رو خونده بودم. یه مقدار بی سر و ته نوشتم و در آخر وقت تموم شد و دوباره نخوندمش.

    بار دوم، 14 نوامبر 2015، امیربهادر
    R : 30
    L : 30
    S : 24
    W : 27
    Overall :111

    ریدینگ: (1 نمره رشد) بیشتر از پنج دقیقه وقت اضافه اومد. هیچ متنی رو کامل نخوندم و فقط به خود پاراگراف مرجع سوال نگاه کردم.
    لیسنینگ: (7 نمره رشد) نسبت به دفعه قبل کاری نکردم جز این که چند تا سریال جدید دیدم و البته این بار اتفاقی که استرس زا باشه نیفتاد.
    اسپیکینگ: (1 نمره افت) این بار واقعا روی اسپیکینگ کار کرده بودم فراوان! سه تا مراقب هر کردوم دو بار مزاحم من شدن و گفتن آقا آروم صحبت کن. به هم ریختن رشته افکار و اعصاب یه طرف، استرس اضافی تحمیلی هم یه طرف دیگه! هی زور می زدم آروم صحبت کنم، خودم نمی شنیدم چی میگم ولی صدای بقیه رو حسابی می شنیدم. یه TA به خاطر همین نمره پرید.
    رایتینگ: (3 نمره رشد) به همون سبک دفعه قبل، فقط مرتبش کردم و بهش منطق دادم و جمله های قشنگ تری استفاده کردم. اولی رو 350 تا و دومی رو فکر کنم 420 تا نوشتم.

    به طور کلی من کلاس زبان نرفتم، بار اول دو هفته و بار دوم فقط سه روز به قصد تافل خوندم ولی کل زندگیم به انگلیسی می گذره. الان ارشد ادبیات انگلیسی می خونم، فیلم و سریال و استندآپ و انواع سخنرانی خیلی زیاد می بینم کتاب و مقاله هم زیاد می خونم. به نظرم دشمن اصلی نمره خوب فقط استرسه وگرنه آزمون تافل واقعا راحته.

  6. #446
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    ارسال‌ها
    22

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    سلام به همه نمره تافل من نسبت به اونایی که اینجا دیدم خیلی خوب نیس اما فرق من با بقیه تو اینه که همه این دوستان زبانشون خوبه یا پایه زبان قوی دارن. من برا اونایی که مثه خودم زبانشون داغونه و می خان تافل بدم مینویسم این متن رو.
    نمره تافل:
    R : 28
    L : 20
    S : 20
    W : 24
    Overall :92
    ببینید من زبان هیچی نمی دونسم حتی یه نکته گرامری. سندشم اینه که 2 سال پیش تو ازمون ارشدم زبان رو -6 (منفی 6 درصد) زدم دیگه تا اخرشو بخونید:-دی

    من حدودا 5 ماه بکوب خوندم یعنی تقریبا شب و روز می خوندم شاید میانگین بگم روزی 9 تا 10 ساعت می خوندم ( البت بعضی روزا تو ماه که خیلی خسته می شدم یا باس میرفتم دانشگاه نمیرسیدم بخونم مثلا ماهی 4روز).
    چیزایی که خوندم:
    اول essential و delta , long man رو توی 40- 50 روز خوندم. از دلتا ردینگش بدون زدن تست، و لسینینگش کامل و بعدش لانگ من رو هم ردینگ هم لسینینگش. روزی هم تقریبا 1 درس ess می خوندم. هر ردینگی هم می خوندم دونه به دونه لغتاش و در میاوردم و تو همون کتاب می نوشتم. (من دایره لغتم اندازه سوم دبیرستان بود ). و هر درس لیسنینگم که می خوندم و سوالشو می زدم، بعد جند بار گوش میدادم که خوب بفهمم و اخرسر از رو متنش نگاه می کردم و لغتای متن لسینیگ رو در می اوردم. اخر سر هم فایلش رو میریختم تو یه گوشی و هرشب قبل خاب گوش می دادم.
    تا اینکه این 3 تا کتاب تموم شد.
    بعد اون رفتم سراغ TP0. اوایل واقعا برام سنگین بود ردینگ اولش یادم حدود 18 تا غلط داشتم:-/ اما کم کم خوب شد. هر آزمون ردینگی که می دادم بعدش می نشستم و متن ردینک رو (که pdfش رو پرینت گرفته بودم ) می خوندم مو به مو و همه لغاتش رو در میاوردم و تو همون جزوش می نوشتم. تقریبا روزای اول هر 3تا ردینگ حدود 4تا 5 ساعت وقتم رو می گرفت. تا 10 تا ردینگ اول که گذشت دیگه کمکم اکثر لغات اشنا شد برام (یعنی تو لغات ده تا ردینگ اول بود) و روزی ساعت تایم میگرفت ازم .هر روز هم دوره می کردم همه لغات tp0 رو و اخر هر هفته (بعضی وقتا اخر هر 2 هفته) همه لغتارو دروه می کردم. سیستم جواب دادن رو اوایل نمی دونستم بعد به تجربه فهمیدم که بهترین راه جواب دادن ردینگ ها اینه که" اول 2-3 تا خط اول رو بخونم که موضوع کلی متن رو دسم بیاد بعد شروع کنم به جواب سوالا. سوال یک رو می خوندم( بدون اینکه گزینه هارو بخونم) بعدش می رفتم شروع می کردم به خوندن متن و اینقدر می خوندم که به جواب سوال 1 برسم به واب که می رسیدم همونجا گزینه رو می زدم و میرفتم سراغ سوال 2، سوال 2 رو می خوندم و بعد از ادامه ردینگ شروع می کردم به خوندن تا به جواب سوال 2 برسم و بقیه سوالا هم همینطور به طوری که سوال 11-12 دیگه کل متن خونده شده بود. این روش اوایل خیلی وقت میگرفت ( یعنی بعضی ردینگ ها تا 30 دقیق) اما بعدش کمکم راه افتادم و تو تی پ او 16 دیگه هر ردینگی رو تو 10-12 دقیق می زدم.
    یه نکته: من لغت های هر ردینگ رو از تو فایل وردی که اتچ کردم (فایل ورد مال لغت های تافل ها سال قبله) سرچ می کردم و مترادفشو در می اوردم و حفظ می کردم. با این روش بعد 20 تا تی پی او دیگه زدن کل تستا لغت زیر 2 مین وقت می گرفت ازم و همه 10-12 تا تستشم درس می زدم.
    برا لیسننگ هم دقیقا مثل شیوه ای که برا خوندن لانگ من گفتم میرفتم.
    در مورد اسپیکینگ (درسته 20 شدم اما قبلش من حتی 1 جمله هم بلد نبودم بگم ) : برای 4 تا سوال اخرش که تمپلیت داشتم و با اون تمپلیت ها ت پ او هارو حل می کردم. سر امتحان هم قبل هر سوا تمپلیت رو رو کاغذ می نوشتم حین سوال ا ها خالیش رو پر می کردم بر اساس سوال و موقع جواب دادن برگه رو می گرفتم جلوم و از روش می خوندم :-ِدی
    برای سوال 1 و 2 هم چند تا متن حفظ کرده بودم که هر سوای بدن من همون متنارو یکم تغییر می دادم و می گفتم.
    در مورد رایتنگ: ببینید من راتینگکم کلا داغونه یعنی متن فارسی هم نمی تونم بنویسم! گرامر هم هیچی نمی دونم شاید 1تا 2 در از کتا گرامر خونده باشم. کاری که برا رایتنگ کردم این بود که کتاب خادم رو گرفتم و خوندم و بعدش اخر کتاب نمونه هایی که داشت رو چندبار می خوندم و اهایی که قشنگ بود رو می نوشتم تو یه کاغذ چک می کردم. بعدش دیدم من اینکاره نیسم و عمرا بتونم 400 کلمه تو نیم ساعت کمه هیچ تو 10 ساعت بنویسم! پس برداشتم یه تمپلیت نوشتم که حدودا 10 روز کامل وقتم رو گرفت این تمپلیته حدود 280-300 کلمه بود و هر موضوعی هم بهش می خورد. و خودم با چندتا جمله می کردمش 400 تا. سر امتحانم اینکارو کردم. تمپلیت رو اینقدر نوشته بودم که تقریبا 5 مین وقت می گرفت نوشتنش بعد اون 25 مسن رو خودم 70-100 کلمه می نوشتم (جملات بسیار ساده در حد :my mother was a nurse که مثلا اینوتو تافلم نوشتم:-دی). اما خداروشکر خود تمپلیتم پر از گرامرها سنگین بود. تو تافلم good(4-5) دادن بهم.
    در مرود سوال 1 هم. اینکاارو کردم که 2 تا جمله کلن حفظ کردم. یکیش رو تو انتروداکشن نوشتم. و یکیش رو برای بادی ها، یعنی یر جلسه امتحان دومیش رو یه بار نوشتم و بعد 3 بار کپی پیستش کردم. اینجوری تقریبا 5-6 دقیقه ای وقت خریدم واش خودم. از ردینگ یه جمله می زاشتم (عینش) و از لسینینگ دیگه هرچی یادم بود. این رو هم با ناباوری شدم good(4-5)
    فایل لغت ها رو که گفتم بالا اینجا میزارم. اگ کسی تمپلیت واس رایتینگ خواستو با 24 راضیه (یعنی اگ زبانش در حد من داغون باشه می دونه که 24 میشه و اگه بهتر باشه خوب باس بهتر شه دیگه) بهم خبر بده تا بهش بدم که کارش سریع تر پیش بره.
    ا

  7. #447

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    سلام دوستان.
    آزمون 11 دسامبر- زنجان
    جالبه نتایج بعد 6 روز اومد تو پروفایلم.
    R:25
    L:26
    S:24
    W:26
    Overall:101
    -------------------------------------
    راستش من پایه زبانم خوب بود. درکل 2 هفته وقت داشتم واسه تافل بخونم. کارهایی که کردم:
    -آشنایی با آزمون تافل و مدت زمان ازمون و سبک سوالات هر بخش- چند صفحه اول کتاب آفیشل گاید/ یا سایت نوتفول قسمت Free TOEFL Guide
    -دانلود تمامی ویدیو های صفحه نوتفول روی یوتوب و دیدن اونا- خیلیاش الکیه! کلیپ های زیر 9 دقیقه رو دانلود نکنید!
    -تی پی او زدن های رندوم. نرسیدم همه رو بزنم. متاسفانه هر چی هم که زدم دوباره مرور نکردم که مثلا لغتاشو دربیارمو...
    -کورس رایگان روی وبسایت نوتفول قسمت Free TOEFL Guide
    -------------------------------------
    فکر میکنم میتونستم بالاتر بشم که دو عامل باعث شد نمره تاپ نگیرم:
    - کمبود وقت واسه آمادگی
    - استرس جلسه. حتما سعی کنید یه آزمون آزمایشی شرکت کنید. اصلا به نمره و نتیجه ش کاری نداشته باشد. فقط خودتون رو در جو امتحان قرار بدید.
    -------------------------------------
    ریدینگ: لانگ فرمت خورد. 4 تا بود. نسبتا راحت. حتی راحت تر از TPO ها. استراتژی نوتفول خوب بود. بعد از دیدن سوالات سراغ متن برید. فقط ممکنه واسه سوالات summary دچار مشکل شید با این روش.
    لیسنینگ: بجز یکی از لیسنینگ ها، بقیه 5 مورد راحت بودن مثل ریدینگ. ولی اون یکی واقعا برا من سخت بود. احتمال میدم هر 5 تا سوالشو غلط زده باشم! سعی کنید تا میتونید TPO تمرین کنید. نوت برداری خیلی مهمه. من از استراتژی خاصی واسه نوت برداری استفاده نکردم. بصورت کیلویی هرچی رو به گوشم میخورد مینوشتم. بیشتر سعی کنید از علامت های ریاضی استفاده کنید مثلا (=>).
    اسپیکینگ: واقعا جوابی که از من ضبط شد سر جلسه در حد 24 نبود. شاید به تلفظ و لهجه خوبم نمره داده ن. خیلی هول شدم- حتی بهم تذکر هم داده ن که آروم تر صحبت کن. از 6 تا سوال فقط یکی رو سر وقت تموم کردم. من شدیدا واسه سوال 1 و 2 ایده کم میارم. استراتژی نوتفول رو دنبال میکردم ولی سر جلسه بقدری دستپاچه شدم که هیچ تمپلیت و استراتژی یادم نموند! فقط سعی میکردم حرف بزنم.
    رایتینگ: سوال یک رو طبق استراتژی نوتفول نوشتم. تعداد کلمات حدود 220 تا شد. رایتینگ دوم وقت کم آوردم. 4 پاراگراف نوشتم طبق سفارش نوتفول- ولی تعداد کلمات دقیقا 328 تا نوشتم. یادمه برای دلایلی که میاوردم یادم رفت مثال بیارم! نکته جالب اینجاست که همه جا - حتی نوتفول- میگن تصحیح رایتینگ وجبی هستش. یعنی با تعداد کلماتی که من نوشتم انتظار داشتم نمره 20 تا 24 بگیرم. ولی ظاهرا پارامترهایی فرا تر از تعداد کلمات درنظر میگیرن مصحح ها.
    ------------------------------------
    بطور کلی، اصلی ترین منبع واسه آمادگی تافل، فقط TPO ها هستن. با کنترل استرس و حفظ ارامش، قطعا نتیجه مطلوب میگیرید. نمره دهی عالیه- آسون میگیرن. واقعا تافل انقدری که ازش غول ساخته ایم سخت نیست.
    امیدوارم همه دوستای اپلای ابرود نمره دلخواهشون رو بگیرن.

  8. #448
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Oct 2015
    ارسال‌ها
    12

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    آزمون 11 دسامبر مرکز آزمون امیربهادر

    R: 29
    L: 30
    S: 28
    W: 29
    Total:116

    من از پیشینه ی زبان به نسبت قوی برخوردار بودم، چرا که از بچگی با زبان انگلیسی سر و کار داشتم. توصیه و تجربه ی خاصی ندارم که در اختیار دیگران بخواهم قرار بدم، اما نکته ای که همیشه به افرادی که می پرسند چگونه توانایی زبانمان را تقویت کنیم می گویم را اینجا مطرح می کنم; شما هر زبانی که را بخواهید در سطح کاربرد روزمره یاد بگیرید مستلزم زمان زیاد است و اینکه بایستی آن زبان بخشی از زندگی شما بشه. از خودتون بپرسید چطور زبان فارسی را یاد گرفتید؟ طبعا همه ی ما پیش از اینکه مدرسه را آغاز کنیم توانایی استفاده ی (هر چند مبتدی) از زبان فارسی را داشتیم، به این دلیل که به طور دائم با آن سرو کار داشته و در تماس بودیم. برای سایر زبان ها هم همین طور است.
    من از حوصله ی زیاد جهت مطالعه برای آزمون ها برخوردار نیستم، به همین جهت خیلی مطالعه ی سنگین و حسابی نداشتم. 1 ماه برای آزمون زمان مطالعه در نظر گرفته بودم اما نهایتا در روز بین 1 تا 2 ساعت مطالعه ی مختص آزمون داشتم (خیلی از روزها هم نداشتم). همان طور که بیان کردم من با زبان انگلیسی سر و کار دائم دارم، استفاده من از اینترنت عمدتا به زبان انگلیسی است.

    ریدینگ: با وجودی که ریدینگ بخشی است که بیشترین توانایی را در آن داشتم، اما چون عمل ریدینگ برای من نسبت به سایر بخش ها خوشایندتر است بیشترین وقت مطالعه ی من صرف ریدینگ شد. البته بهتره بگم آزمون بهانه ای شد که بشینم کتاب fictional بخوانم چون همان طور که پیشتر بیان کردم حوصله ی مطالعه ی مختص آزمون ندارم. در کنار این کار ریدینگ های 37 تا تی پی او را نیز انجام دادم.
    من هم با این عقیده که بهتر است بخش ریدینگ به صورتی پاراگرافی خوانده و پاسخ داده بشه موافقم. خواندن تمام متن در ابتدای هر قسمت از ریدینگ فقط منجر به اتلاف وقت می شود. گاهی سوال های در ریدینگ می آید (البته بسیار نادر است) که باید با توجه به کل passage آن ها را پاسخ (در صورت سوال مشخص می شود)، بهتر است چنین سوال هایی در آخر و پس از اینکه کل passage خوانده شده پاسخ داده شوند.
    من به طور متوسط در قسمت ریدینگ بین 15 تا 20 دقیقه وقت اضافی می آورم. در روز آزمون قسمت ریدینگ لانگ فرمت بود و می توانم بگویم که سختترین بخش بود.

    لیسنینگ: از نظر من این قسمت ساده ترین قسمت آزمون ها است. در مورد نوت برداری باید بگوییم که من همیشه در این قسمت نوت بر می دارم اما در نهایت هیچ استفاده ای از آنها نمی برم، مگر در 1 یا 2 مورد. پیش از آزمون 24 تا از لیسنینگ های تی پی او را انجام دادم که همه ی آنها سختتر از لیسنینگ روز آزمون بودن.

    اسپیکینگ: بیشترین نگرانی من برای این بخش بود چون در سال های اخیر خیلی تمرین مکالمه نداشتم. اول باید این نکته را مطرح کنم که با یادگیری قالب پاسخ در این بخش هرگز نمره ی کامل حاصل نمیشه. کاربرد قالب برای تصحیح کننده های تافل به سادگی قابل تشخیص است. ممکن است با قالب بتوانید نمره ی خوبی در این بخش حاصل کنید، اما در کتاب خود ETS بارها بر این قضیه تاکید شده; که هدف ار این بخش سنجیدن مهارت فرد در صحبت کردن طبیعی است. نکته ی دیگر اینکه استرس می تواند بسیار اثر مخربی بر روی این بخش داشته باشد، بنابراین اگر مشکل اضطراب دارد بهتر است ابتدا آن را برطرف کنید. سعی کنید در ذهن خود تحلیل بیش از اندازه بر روی چیزی که می خواهد بیان کنید انجام ندهید.
    با وجود اینکه بیشترین ضعف را در این بخش احساس می کردم خیلی تمرین نداشتم. 9 تا اسپیکینگ از تی پی او را انجام دادم. در روز آزمون به مشکلی از نظر زمان بندی بر نخوردم. اما چون تجربه ی قبلی برایم ثابت کرده بود که تا چه اندازه استرس بر روی عملکرد امتحانی من اثر بدی داره، پیش از آزمون Propanolol مصرف کرده بودم که علایم اضطرابی‌ام را کاهش دهد.
    در ضمن اینجا از کسانی که در آینده قصد دارند آزمون بدهند یک درخواست دوستانه دارم، در بخش اسپیکینگ هیچ نیازی به بلند صحبت کردن نیست و با صدای پایین نیز گفتار شما با وضوح ذخیره می شود. بلند صحبت کردن فقط باعث تشدید اضطراب اطرافیان می شود، پس سعی کنید بلند صحبت نکنید.

    رایتینگ: نکته ای که در مورد بخش اسپیکینگ مطرح کردم در این بخش هم کاربرد دارد، استفاده از قالب یا فرمت را اصلا توصیه نمی کنم. در کتاب هایی مثل Nova دیدم که قالب 3 مثال 3 پاراگراف مطرح شده که معتقدم تنها برای افرادی مفید است که به صورت عادی در نوشتن essay مشکل زیاد دارند و می خواهند در فرصتی کوتاه شیوه ای را بیاموزند که بتواند نمره ای مطلوب برایشان حاصل کند. انسجام و پیوستگی متن مهمترین خواص هستند. نیازی به کاربرد دامنه ی وسیعی از لغات نیست و توصیه می کنم محض خودنمایی چنین کاری را انجام ندهید. سعی کنید هر چه که می نویسد زاده ی ذهن خودتان باشد و همان را به اندازه ی کافی توسعه دهید.
    24 تا از ریدینگ های تی پی او را انجام دادم. برای integrated و independent هر کدام 400 کلمه نوشتم. تا جایی که مطلب مفید دارید بنویسید و از زیاده نویسی و حشو بپرهیزید. برخی از عزیزان روز آزمون هنگام رایتینگ با کیبورد ها جنگ به راه انداخته بودند و چنان محکم بر روی کلید ها می کوبیدند که گویی جونشان در میان است. درست است که شما آمده اید برای خودتان آزمون بدهید، اما محیط آزمون را با دیگران شریک هستید، پس حدی از ملاحظه را برای اطرافیان خود قائل شوید.
    ویرایش توسط gpux : December 19th, 2015 در ساعت 05:19 PM

  9. #449

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    آزمایشی امیربهادر (حدود 10 روز قبل امتحان- R23, L20, S23, W24>>90)
    آزمون اول (10 مرداد- سنتر صنعتی اصفهان-سنتر عالی) : R27, L25, S19, W24>>95
    - برای ریدینگ از لانگمن شروع کردم، بعد دلتا (حدود 70-80% درست میزدم) و بعد تی *پی او. کل تی پی او ها رو برای آزمون اول کار کردم. لغت های تی* پی او ها رو هم در می آوردم و وارد انکی می کردم و مرور میکردم. البته نزدیک امتحان کم تر مرور می کردم چون اسپیک و رایت بیشتر کار می کردم. بعد تی* پی اوها برای هر ریدینگ 1 ساعت دوباره وقت می گذاشتم و لغاتش رو در می آوردم و جواب هامو و غلط هامو بررسی می کردم. تست هم اوایل یکم بیش تر زمان میدادم به خودم، ولی به مرور همون یک ساعت رو وقت می گرفتم. غلط ها هم اوایل تی* پی او حدود 12 تا (شایدم بیشتر-یادم نیست) غلط داشتم و این اواخر حدود 5 و حتی 1-2 تا.
    - لیسنینگ هم از لانگمن (قبلش یکم VOA)، دلتا و بعد تی پی او کار کردم (دو تا تست هم از نرم افزار بارونز زدم). لیسنینگ اوایل خیلی مشکل داشتم (بعد لانگمن و دلتا، تی *پی او ها رو حدود 18-20 میدم) و نمیدونستم نت بردارم یا نه. اگه نت زیاد بر میداشتم نکات رو از دست میدادم و اگه بر نمیداشتم حواسم پرت میشد. پس نت برداری رو محدود کردم. نباید سعی کرد همه چیزو نوشت. به مرور میشه فهمید قراره چه سوالی بده و چی مهمه و اینطوری نت برداری قوی میشه. نت هام هم بد خط بود و درست نمی تونستم بخونم ولی کم پیش می اومد که بر گردم و بخوام ازشون استفاده کنم! بیش تر برای افزایش تمرکز به دردم میخورد. بعد تموم شدن بخش مهمی از کانورسیشن و یا لکچر (یا تغییر موضوع)، یه خط زیر نت هام میکشیدم و اینطور یه خورده بهتر مرتب میشدند (اول کار هم برگه رو دو قسمت می کردم که خیلی سطرها طولانی نشه). سرعت هم برای تی *پی او ها زیاد می کردم (حدود 20-35%) و چند بار دیگه هم گوش میدادم تا کلش رو بفهم. این اواخر فکر کنم حدود 5-6 غلط داشتم.
    - اسپیکم خیلی داغونه و هیچی نگم بهتره. ویدئوها و پاورپوینتهای نت فول رو دیدم و برای سوال 1و2 یه فایل چینی بود که تمرین می کردم موضوعاتشو توی شرایط امتحان (اوایل وقت آماده سازی بیش تر میگذاشتم و بیشتر از 45 ثانیه هم میشد ادامه میدادم) و یه سوال هم با ایده ها و مثال های مختلف سعی می کردم بازم تکرار کنم تا بهتر بشه. 3 تا 6 هم بعد نوت فول، فقط تی*پی او کار کردم. فکر کنم بیشتر از 20 تا یا بیشتر از تی* پی او کار کردم. نت برداری برای 3-6 خیلی خیلی مهمه و باید نت برداری بهینه برداشت. حتی از لیسنینگ هم مهم تره چون بعضی افراد لیسنینگ نت بر نمیدارند و نتیجه خوبی میگیرند. نت هام بد خط بود و مشکل خوندن دوباره شون رو داشتم. شما خوش خط بنویسین. توی زمان هم تموم کنین چون من 2-3تا از سوال ها رو حدود 2 ثانیه وقت کم می آوردم و اینطور روحیه ام هم به هم ریخت. توی امتحان، یکی از سوال ها اصلا متوجه لیسنینگش نشدم و خیلی از دست دادم و مهملات بافتم! سوال 1و2 عالی گفتم و دلایلی آوردم که برای سوالهایی دیگه قبلا توی تمرین هام آورده بودم. کلا میشه یه دلیل و مثال و ... رو برای چندین سوال آورد و با تمرین زیاد میتونین ایده و مثال رو فورا پیدا کنین.
    -رایتینگ، اول نوا، بعد نوت فول و بعد موضوعات خود تی پی او رو تمرین کردم. (هر دو تسک؛ به خصوص تسک اول؛ چون تسک دوم غیر از Agree/disagree تا جایی که یادمه نوع دیگه ای نداشت ولی امتحان انتخاب بین سه گزینه بود). تسک دوم 5 پاراگرافه مینوشتم و یه تمپلیت هم درست کرده بودم. نوا برای ایده دادن که چی باید بنویسین خوب بود ولی قالب نوت فول به نظرم بهتر بود. برای تسک اول یادم نیست چند تا نوشتم و برای تسک دوم حدود 450 تا که Good شد. برای تسک 1، لکچر خیلی خیلی مهمه و باید تا میتونین پوشش بدین. برای اولین امتحان Fair شد چون یکی از دلایل رو درست نفهمیدم چطوری رد شد.
    برای امتحان اول شاید حدود 7 ماه و یا بیش تر، روزی حدود 7 ساعت خودم متوسط.

    آزمون دوم: 13 دسامبر، آمل (سنتر افتضاح)- R29, L26, S20, W25>>100
    ریدینگم به نسبت بعد جی آر ای بهتر شده بود و به هیچ عنوان کلمه نا آشنا نمیتونست متوفقم کنه و سرعت خوندنم هم بیشتر شده بود ولی لغت های عجیب غریب جی آر ای زیاد ازش خبری نبود توی تی پی او و امتحان. (حدود 12 تا تی پی او رو دوباره زدم و با اینکه جواب ها یادم نبود، کلیات موضوعات یادم بود-حدود 4-5 تا غلط داشتم هنوز). بارونز و کمبریج هم زدم. کمبریج یکم طولانی تر و سوالات سخت تر و سوال های لغتش بیشتر در حد جی آر ای هست. حدود 26 میشدم توی کمبریج. لیسنینگ هم همین ترتیب عمل کردم و لیسنینگ بارونز خوب بود و شاید یکم بالاتر از تی پی او.
    اسپیک سوالات 1و2 با یه پارتنر که آیلتس داده بود (7.5 اسپیک؛ 7 کل) کار می کردم و مشابه شرایط امتحان. ایده خوب می گرفتم. سوال 3-6 هم دوباره تی پی او که بیشتر از گذشته مشکل داشتم.
    رایتینگ هم برای تسک اول حدود 5 تا و تسک دوم هم 4-5 تا انشا دوباره نوشتم. امتحان هم تسک اول رو خوب فهمیدم پروفسور چی میگه و Good شدم؛ تسک دوم با اینکه 505 تا نوشتم و نیمی از اونم صحیح کردم، لغت جی آر ای هم به کار بردم و واقعا راضی بودم، Fair شدم. نمیدونم چرا؟!

    شاید یکی از بزرگترین اشتباهات این دوره زندگیم این بود که بعد از اینکه نمرم زیاد خوب نشد (به خصوص اسپیک)، همون موقع تافل ننوشتم به امید بهتر کردن ریدینگ و رایتینگ با جی آر ای خوندن و اسپیک با شدوونیگ و پارتنر. ولی جی آر ای خیلی ازم وقت می گرفت و تنبلی هم کردمو و اسپیک کار نکردم تا بعد 25 آبان که جی آر ای دادم. ریدینگم بهتر شد و رایتینگ نه چون رایتینگ جی آر ای هم زیاد کار نکردم و یه 3 گرفتم. پس به امید چنین خیالاتی نباشین به نظرم. بعد جی آر ای هم واقعا خسته بودم (هنوزم خستگیشو حس میکنم-اول می خواستم کنسل کنم ولی عقبش انداختم. 4 تا انتخاب هم دانشگاه های داغونی زدم چون می گفتم شاید کم تر میشم) و کم تر از 6 ساعت می خوندم تا امتحان.
    موفق باشین
    قبل از ریپورت رسمی نمرات تافل و GRE، با دپارتمان مورد نظر مکاتبه کنید. برخی دانشکده ها ریپورت غیر رسمی تافل و GRE را برای بررسی اولیه قبول می کنند.
    متاسفانه این حساب کاربری فعال نمی باشد.

  10. #450
    Junior Member mratabak آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    رشته و دانشگاه
    Transportation engineer/ Middle east technical
    ارسال‌ها
    14

    پیش فرض پاسخ : دیتابیس نمرات آزمون تافل iBT (اعلام نتايج فقط به همراه نحوه ي مطالعه و برنامه

    من ۲۰ دسامبر تبریز امتحان دادم
    دسروز جوابم اومد اورال ۹۵
    ریدینگ ۲۸
    لیسنینگ ۲۷
    اسپیکینگ رایتینگ ۲۰

    من فوق لیسانسمو ترکیه دانشگاه انگلیسی زبان خوندم ۴ سال پیشم تافل داده بودم ۸۳ بودم اون موقع
    تقریبا میتکنم بگم مفید ۲۰ روز واسه امتحان اماده شدم . بیشترشم صرف مرور لغت و ریدیدینگ شد. من ۱۰۰ به بالا میخواستم نشد متاسفانه . چون یه هفته اخر اسپیکینگ رایتینگ کار کردم. شاید بیشتر تمرین میکردم بهتر میشد . یام که من با فرمت نوت فول رفتم . کافی نبوده

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •