از پاسخگویی به سوالاتی که قابلیت مطرح شدن در فروم را دارند، معذورم!
آدمها وقتی نا امید می شوند به خیلی کمتر از آنچه لیاقتش را دارند راضی می شوند! این دلیلی ست برای وجود افراد نالایق در زندگیمان...! پروفسور مجید سمیعی
سر ارادت ما و آستان حضرت دوست***********که هرچه برسر ما می رود ارادت اوست
از پاسخگویی به سوالاتی که قابلیت مطرح شدن در فروم را دارند، معذورم!
آدمها وقتی نا امید می شوند به خیلی کمتر از آنچه لیاقتش را دارند راضی می شوند! این دلیلی ست برای وجود افراد نالایق در زندگیمان...! پروفسور مجید سمیعی
اگر تو سایت سایمون هم بخونید میگه شما باید حتما تمامی سوالات رو کاور کنید و سوالی از Qکارد رو بی پاسخ نگذارید. حالا نمیدونم شما تجربه تون این بوده... قانونش اینه که باید تمام سوالات جواب داده بشه وگرنه نمره کم میشه. حتی دوست من میگفت این خانمه که ازش تست میگرفته اخر بخش دوم که وقتش تموم شده تو اون میکروفن که رومیز هست اعلام کرده که سوال اخر رو کاور نکرد!
سر ارادت ما و آستان حضرت دوست***********که هرچه برسر ما می رود ارادت اوست
اگه خوب و کامل به همه ی سوالات جواب داده باشید و سطح واقعی انگلیسی خودتون رو نشون داده باشید مشکلی نداره.
تا وقتی که off-topic نشید مشکلی نداره. ولی یه نکته توی بخش دوم اینه که شما باید حتما به سوالات جواب بدید و از بعضی از examiner های native (خودشون British بودن) شنیدم که حتی به ترتیب جواب دادن سوالات هم میتونه نمره داشته باشه. چند تا سوال اول معمولا کلیشه ای هستش و هر کدوم رو میشه با جواب های خیلی کوتاه تمومشون کرد. سوال اصلی سوال آخره که میگه and explain...
اینجا جاییه که شما باید صحبت کنید و مهارتتون توی طولانی صحبت کردن و مکس نداشتن رو نشون بدید. یعنی اینکه نشون بدید انگلیسی صحبت کردن واست مثل آب خوردن میمونه و واسه صحبت کردنش نیاز به فکر کردن ندارید.
توی قسمت Fluency and coherence یکی از ویژگی های کسی که 9 میگیره اینه:
any hesitation is content-related rather than to find words or grammar
در همین حد که به سوالات دقیقا جواب بدید و off-topic نشید خیلی خوبه. دیگه خاطرات تعریف کردن اگه داره صد در صد به سوال جواب میده که خوبه. در غیر این صورت نه. یه دفعه میبینید در حین خاطره تعریف کردن به جای اینکه در مورد میوه صحبت کنید میاید در مورد باغ وحش صحبت میکنید که این رو کسی که خودش چندین سال examiner بود به من گفت باعث میشه نمرتون بیاد پایین.
جملات خیلی پیچیده ی گرامری حتی برای 9 گرفتن از بخش Speaking هم لازم نیست. اگر هم کسی تسلط صد در صد روشون نداره واقعا توصیه نمیشه. چون بهتره جملات ساده ی کاملا بی نقص بگید تا اینکه جملات طولانی و پیچیده با یک عالمه غلط بگید که باعث میشه شدیدا نمره پایین بیاد.
شما وقتی با flow طبیعی صحبت کنید, گرامرتون بی نقص باشه و تلفظتون هم خوب باشه و بتونید بحث رو جوری پیش ببرید که نشون بده میتونید تاپیک رو خوب develop بدید میتونید نمرات بالا بگیرید.
تلفظ یکی از بخش هاییه که خیلی ها بهش بی توجهی میکنند. در صورتی که یکی از چهار بخشیه که توی speaking بهش نمره تعلق میگیره. (در کنار Fluency and coherence, Lexical resource و Grammatical range and accuracy). یک examiner به هر کدوم از این چهار قسمت نمره از 9 میده و بعد میانگین میگیره.
صحبت کردنتون هرچقدر به یک native شبیه باشه خب قطعا نمرتون میره بالا. توجه کنید که وقتی به یک native میگی بیا در مورد گل صحبت کن, نمیاد کلمات طولانی و خیلی پیچیده و گرامر خیلی پیچیده استفاده کنه چون واقعا مسخره است. حالا خیلی ها توی آیلتس میان یک عالمه کلمات سطح بالا استفاده میکنند توی context های کاملا اشتباه و این نه تنها نمره رو بالا نمیبره بلکه میاره پایین.
استاد خیلی خوب زمانی خیلی خوبه و نظرش قابل قبوله که خودش با این تئوری خودش از speaking حداقل حداقلش نمره ی 8.5 رو گرفته باشه. یا اینکه چندین سال متداول examiner بوده باشه.
کسی که میاد آیلتس درس میده رو برای اینکه واقعا معلوم شه صلاحیت تدریس داره اولین چیزی که ازش میپرسی باید این باشه که چند بار آیلتس امتحان داده و چند شده. استاد "خیلی خوب" اونیه که خودش چندین و چند بار آیلتس رو امتحان داده باشه و overall 8.5 رو دیگه داشته باشه.
اگه اون سوالات لازم نبود جواب داده بشه دیگه چرا اونجا نوشتنش؟!
ویرایش توسط Cyanide : January 29th, 2015 در ساعت 07:03 PM
هروقت صحبت از تقویت یک مهارت هست، باید اینو بدونید که هرکاری برای تقویت اون مهارت میکنید باید در کنار ارتقای دانش عمومی تون از زبان باشه.مثلا شما فقط با حرف زدن سر کلاس و بحثهای آزاد اسپیکینگ تون عااالی نمیشه چراکه شما نیاز به توشه ارزشمندی از گرامر و لغت دارید که توی این بحثهای آزاد ACTIVATE شوند.
بنابر این کنار هر فعالیت جهتداری که برای یک مهارت خاصص انجام میدید باید به فکر General Knowledge هم باشید.
.It always seems IMPOSSIBLE until it's done
با سلام
لطفا کتابی هم در زمینه تقویت اسپیکنیگ معرفی نمایید؟ آیا اصلا این skill کتاب هم دارد؟
سپاس
I spring over the spring with the spring in the spring
کتاب ماکسیمایزر معمارزاده بنظرم خوبه ولی مهمتر از کتاب طرز استفاده از اونه که میتونه خیلی خوب و یا خیلی فاجعه آمیز باشه!!
tedtalk.com به شما کمک میکنه که ایده داشته باشید و نیز در Pronunciation راهنمای خوبیه
ضبط کردن صداتون هم به شما در یافتن اشکالات تون و عدم تکرار دوباره اونها کمک میکنه
.It always seems IMPOSSIBLE until it's done
من برای ازمون IELTS Academic نمره 7در حال اماده سازی خود می باشم.
یکی از بزرگترین مشکلاتی که دارم فعال کردن کلمات و به کار بردن کلمات و کالوکیشن ها بدون سختی و فکر زیاد است.من در مرحله ای هستم که کلمات و کالوکیشن ها را از لحاظ معنی درک کردم و در دفترم نوشتم اما خوب نمیتونم کلمات رو به هم ربط بدم و به کار ببرم و فعال کنم در writing و speaking یعنی در این موقع خیلی ها رو Miss میکنم و یادم میره که ازش استفاده کنم.
از دوستان تقاضا دارم بهترین روش فعال سازی و به کار بردن خوب و سریع کلمات را بدون سرچ کردن زیاد در مغز که باعث ایجاد gap در هنگام صحبت کردن و اتلاف وقت در رایتینگ می شود را توضیح دهد . با سپاس
سلام دوستان میخاستم ببینم به نظرتون اگر روز قبل از امتحان اسپیکینگ سمپل بخونیم بهتره یا بشینم با خودم حرف بزنم راجب موضوع های مختلف?
علاقه مندی ها (Bookmarks)