صفحه 13 از 35 نخستنخست ... 34567891011121314151617181920212223 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 121 تا 130 , از مجموع 343

موضوع: زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

  1. #121
    ApplyAbroad Veteran
    arash-iran آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2008
    رشته و دانشگاه
    Physics
    ارسال‌ها
    1,140

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    نقل قول نوشته اصلی توسط banafsheh_001 نمایش پست ها
    سلام
    دوستان من یک خوابگاه در شهر سنت اتین پیدا کردم که ماهی 260 یورو هست آیا به نظر دوستان این قیمت مناسب است یا خیر؟ ممنونم
    این مبلغ خیلی عالیه، به طور متوسط خوابگاه در فرانسه حدود 350 تا 400 یورو هست. ضمنا توجه کنید که با کمک هزینه CAF که از ماه دوم به بعد به شما تعلق میگیره، میتونید اجاره کمتری رو نسبت به 260 یورو بدین.
    از ژرف ترین گودال ها، بلندترین ارتفاعات قله ها بر می خیزد....

  2. #122
    Banned
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    ارسال‌ها
    154

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    میشه درباره این کمک هزینه CAF توضیح بدین؟
    نمیشه در فرانسه خونه شیر کرد زیر 200 یورو ؟ منظورم پاریس هست

  3. #123

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    نقل قول نوشته اصلی توسط arash-iran نمایش پست ها
    تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگانه و هزینه تحصیل در اکول ها بسته به اکول متفاوت. هزینه زندگی(به غیر از پاریس) بین 700 تا 900 یورو در ماهه. ضمنا برای لیسانس معماری باید از طریق سفارت فرانسه اقدام کنید.
    سوالی که دارم اینکه این مقدار هزینه برای 2 نفر چقدر بیشتر میشه؟
    ساعتها را بگذارید بخوابند ، بیهوده زیستن را نیازی به شمردن نیست...

  4. #124
    ApplyAbroad Veteran
    arash-iran آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2008
    رشته و دانشگاه
    Physics
    ارسال‌ها
    1,140

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    نقل قول نوشته اصلی توسط alex_kh58 نمایش پست ها
    سوالی که دارم اینکه این مقدار هزینه برای 2 نفر چقدر بیشتر میشه؟
    بستگی به شهر داره. هزینه زندگی در لیون و پاریس بالاتر از بقیه شهرهاست. برای دو نفر و به غیر از این دو شهر، فکر میکنم 1200 یورو تخمین مناسبی باشه. کاملا بستگی به قیمت خونه ای که پیدا میکنید داره. اگه اجاره خوابگاه پایین باشه، با حدود 1000-1100یورو هم میشه زندگی کرد(برای دو نفر).
    از ژرف ترین گودال ها، بلندترین ارتفاعات قله ها بر می خیزد....

  5. #125
    Member massoud آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2008
    رشته و دانشگاه
    Ingénierie des Systèmes Automatisés (ISA) SUPELEC
    ارسال‌ها
    315

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    ببینید، یک زندگی کاملاً اکونومی از هر نظر

    1. خورد و خوراک

    هر نفر 10 - 12 یورو در روز به عبارتی متوسط حدود 350-400 یورو در ماه برای تدارک 3 وعده شخصی و غیر سلف و رستوران. (کم خوراک)
    * ناگفته نماند بعضاً دانشجویانی با هزینۀ خوراک 100-150 یورو در ماه هم مشاهده میشوند اما فرض بر این شد که شخص به سلامت خود آسیب نزد و البته زیاد هم ریخت و پاش نکرده باشد.

    - هزینۀ یک وعده غذای دانشجویی در سلف دانشگاهی €3,5 تقریباً و برای غذاهای خاص (گوشتی/بره/ استیک غیر خوک و ..) تا €5
    - غذا در رستورانهای فست فود مثل مک دونالد/KFC و امثالهم برای یک ساندویچ (همبرگر) ارزان و ساده حدود €3,0 که قطعاً کافی نبوده و یک وعده غذا نیست!! که یک وعده غذای مناسب جهت سیر شدن یک فرد رو بایستی €8,0 تا €10,0 برای فست فود دونست. مرغ کنتاکی کامل حدود €7,0 و کبابهای یونانی (در ایران کباب ترکی) حدود €5
    پیتزا هم €8,0 به بالا و €15,0 یک مورد مطلوب (قیمتها مربوط به اغذیه های پاریس و محدودۀ نزدیک)
    - یک غذای رستورانی (منوی کامل شامل 3 بخش پیش غذا، غذای اصلی و دسر) اصولاً از €14,0 در سطح شهر، برای رستورانهای کاملاً معمول آغاز میشود. طور متوسط این منوها حدود 18-20یورو هستند و البته در رستورانهای هندی، پاکستانی همان وعده های 14-15 یورویی یک غذای مناسب هستند که بشکل سنتی ایرانی هم نزدیک اند (برنج و خورشهای محلی خودشان/ کاری و...). منوهای فرانسوی سبک و البته قیمتهای بالاتر رو شامل میشوند. منو رستورانهای ژاپنی/چینی با غذاهای دریایی از جمله سوشی و ساشی می، سوپ دریایی، ساکی و .. هم همین حدود 15-18 یورو مبلغ رو دارا هستند.


    2. حمل و نقل
    در پاریس شارژ کارت تردد مترو/اتوبوس/تراموا در زونهای اصلی (1-2) ماهیانه €62,90 (در این تاریخ) و زونهای بعدی شارژ بالاتر.
    جدول کامل رو از بخش tarif مربوط به forfait Navigo در این لینک http://www.ratp.fr/fr/ratp/c_21137/f...is-et-semaine/ ملاحظه بفرمایید.

    * اگر تردد کمتر باشه و نیاز به شارژ ماهیانه نباشه (مثلاً در هفته 3 4 مرتبه نیاز به حمل و نقل باشه یا اصولاً هروز تردد نباشه) خرید carnet ده تایی +ticket به صرفه تر هست که €12,70 میشه (در این تاریخ) و در واقع با 10 بلیط 5 بار رفت-برگشت در مناطق اصلی فراهم هست.
    - توجه داشته باشید که بلیطها تا یکساعت و نیم دارای قابلیت استفادۀ correspondance هستند (میشه در جابجایی خط دیگر استفاده کرد) و نیاز به ثبت بلیط جدید نیست.

    حمل نقل مقطعی>
    + بلیط یک سفر 2طرفه به ایران رو حدود 500€ با ایرلاین ایرانی باید درنظر گرفت (آژانس مربوطه در پاریس) که با تحفیف دانشجویی تقریباً 100 یورو کاسته میشود. ایرلاینهای بین المللی مشابه (آذربایجان AZAL یا بعضاً ترکیش Pegasus و پروازهای مقطعی Alitalia با تعرفه پایین/ گاهاً Lufthansa) گزینه های مناسب و بعضاً جایگزین میتونن باشن که نهایتاً یک هزینۀ 400€ رو با توجه به شرایط خاص و فصل و .. می طلبند که در غیر اینصورت عموماً قیمتها کمی بالاتر ازینها هست.
    (بلیط قطارهای تندرو TGV جهت سفرهای نزدیک و داخلی چندان ارزان نیست، تنها درصورت خرید در زمان زودتر ممکن است مناسب باشد و برای لحظات آخر بسیار گران. در مواقعی بلیط هواپیما ارزانتر هم هست خصوصاً سفر به کشورهای همجوار که از قطار به صرفه ترند. )


    3. حق بیمه
    بیمۀ درمانی تکمیلی (Mutuelle santé) ضروری برای افراد چیزی حدود حداقل 40-50€ برای پوشش نسبتاً مناسب هست که با پوششهای بالا تا 90 یورو و بعضاً بیشتر هم میرسه. / توجه داشته باشین که هزینه های دندانپزشکی متأسفانه بالاست و خدمات خارج پوشش بیمه زیاد داره که هزینه بر میشوند!! (روکش و پرکردنهای خاص و..) و بیمه های تکمیلی با سقف بالا رو ایجاب میکنند ...

    اما برای دانشجویان (و البته کمتر از 28 سال) بیمه های خاص دانشجویی با تعرفۀ پایینتر و البته پوشش کمتر هم وجود داره که در پاریس به عنوان SMEREP و LMDE میشناسنشون. برای این موارد حدود €10 حق cotiasation ماهیانه میشه در نظر گرفت (و بعضاً هم کمتر).

    4. ارتباطات
    - سیستم ارتباطات متفاوت هست در فرانسه. در خوابگاه دانشجویی (شهرستان) من اون زمان از اشتراک اینترنت خوابگاه استفاده میکردم با شارژ ماهیانه €6 اگر از سرویس دهنده های عمومی بخواهید استفاده کنید هزینه ها به مراتب بالاتر هست و حدود €30 جهت سرویس اینترنت ADSL (شامل دسترسی به تلویزیون و خط تلفن ثابت) میتونید بهره ببرید.

    - اگر خط موبایل با سرویس آبونمان ثابت ماهیانه هم بخواهید داشته باشید در پاریس کمترین تعرفه (از اپراتور Free) با داشتن اشتراک سرویس ADSL ثابت به €15,99 کاهش پیدا میکنه که امکان تماس و sms نامحدود به کلیه خطوط ثابت و همراه ملی (داخل فرانسه) رو دارید و البته ترافیک اینترنت مناسب 3GB در ماه.

    در غیر اینصورت و عدم استفاده از آبونمان ماهیانه صِرف داشتن یک شماره و دریافت تماس میتونید از سیم کارتهای شارژی استفاده کنید. خود سیم کارت هم قیمت چندانی نداره و نهایت 10-15 یورو.

    در نتیجه اگر از آبونمانها استفاده کنید بایستی ثابت حدود 50€ برای ارتباطاتتون کنار بگذارید (که این تقریباً کف هزینه هست) و البته اگر تماس بین الملل هم بخواید داشته باشید کمی هزینه بالاتر هست. یا اگر 2 نفر اشتراک تلفن همراه داشته باشید و ...

    5. اسکان
    اگر اسکان خوابگاهی در پاریس و خارج از campus رو در نظر بگیریم چیزی در حدود 550€ به بالا باید در نظر داشت و متوسط 600-650 که با کمک هزینۀ CAF حدود 200€* پوشش داده میشه و به محدودۀ 400€ میرسه. در خوشبینانه ترین حالت نیز برای اسکان در پاریس کمتر از 300€ در ماه نمیشه متصور شد.. در شهرستان اما شاید تا مرز 200€ و حتی اندکی کمتر با درنظر گرفتن کمک هزینۀ CAF در خوابگاههای داخل دانشگاهی درنظر گرفت.

    اما با همان فرضیۀ اول (خوابگاه ارزان در پاریس) بایستی در محدودۀ 400 یورو در نظر گرفت. یک استودیو مستقل شخصی و ارزان (18-20 متر مربع) در پاریس و محدودۀ زون2 در حدود 700یورو به بالا خواهد بود.
    * کمک هزینۀ CAF ثابت و یکسان نیست و بر اساس پارامترهای مختلف متقاضی محاسبه شده و به دانشجو تعلق میگیره. ممکنه برای اجاره بهاهای پایین خوابگاه (مثل 200-300 یورو) به 50€-100€ کمک هزینه برسه اما در اجاره های بالا (600-700 یورو) فرضاً تا 200 یورو و اندکی بیشتر بازپرداخت بشه..


    بیمۀ محل اسکان بعضاً حدود 20€ در ماه هست که در بُعد دانشجویی و خوابگاهی کمتر هست و بعضاً گنجانده شده هست. همینطور شارژهای مربوطه (مثل هزینۀ برق) که اگر شخصی باشد بعضاً بسیار بالا هم میرود و بایستی حدود ماهیانه 40-50€ در فصول غیر سرما کنار گذاشت. زمستان که با شوفاژ برقی بازهم بیشتر!! (یکی از دوستان در یک زمستان قبض 100یورویی برق از EDF برای یک دوره مصرف ماهیانه اشون دریافت کردند!)
    اصولاً هزینۀ انرژی بالاست و به یاد داشته باشید استفاده از گاز کمتر رایج است (که البته خودش هم چندان ارزان نیست) اما اکثر مصرف کننده های داخل منازل از روشنایی و گرمایش، پخت و پز و .. الکتریکی هستند. در مجتمعهای مدرن و جدید هم بعضاً سیستمهای گرمایش مرکزی وجود دارد که شارژ ماهیانه دریافت میکنند یا در اجاره بها منظور میگردد.


    6. پوشاک
    حتی الامکان باید فرض رو بر این بگذارید که اگر موقتی و فقط دانشجویی جهت 1 یا 2 سال در فرانسه قصد تحصیل دارید و برنامۀ دیگری ندارید، پوشاک لازم رو از آنچه که داشته اید در ایران تأمین کنید و هزینۀ اضافۀ دیگری برای خودتون ایجاد نکنید. قطعاً در 1-2 سال دانشجویی نیاز به پوشاک خاصی پیش نخواهد اومد..
    اما به هر شکل کفش کمی گران هست (خصوصاً مردانه و چرمی) و اصولاً حدود 100€ یک جفت کفش معمولی و جنسهای بهتر، برندها به مراتب بسیار بالاتر در حدود 200 یورو و همینطور بالاتر. البسه با قیمتها و کیفیتهای مختلف قابل دسترس هست و چندان گران نیست خصوصاً مارکهای اکونومی هم که زیاد هست. اما کت و شلوار و لباسهای رسمی مناسب کمی بودجۀ بالایی می طلبند. لباس زیر و پوشاک کوچک (جوراب و ...) نیز قیمتهای چندان به صرفه ای نسبت به ایران ندارند. اما بطور کلی در ایام حراجی (2بار درسال ، ایام سال نو حراج زمستان و اوایل تابستان) قیمتهای خوبی هم برای خرید موجود هست حتی برندهای معروف که اگر دیر نرسیده باشید قابل تهیه هستند والا بسرعت ناقص و محدود میشوند..
    لوازم آرایشی بهداشتی هم از ایران قیمت بالاتری دارند (حتی در زمان ارزانی یورو و با ارز 1350 تومانی) و جالبه که بدونید یک شیشه ادکلن فرانسوی با توحه به تکسها در اینجا از ایران بسیار گرانتر هست! و در واقع از ایران آوردن هوشمندانه تر هست که در اصل در این شرایط زیره به کرمان بردن کاری نیکوست..!!

    7. موارد متفرقه
    خدمات در فرانسه گران هستند، آرایشگاه مردانه در پاریس حدود 20-22 یورو برای اصلاح سر و احتمالاً شستشو. اصلاح زنانه 35 یورو (رنگ، فر و مش و ...) هزینه های متفاوت دیگری دارند. اما بعضاً آرایشگاههای ارزانتر هم هست و اصلاح مردانه تا 10 یورو هم دیده میشود (مناطق عرب نشین)..
    رتوش لباس فرضاً دوخت و دوز و تو گذاشتن و ... چندان به صرفه نیست و کمترین کارها 10 یورو هزینه دارد (فرضاً یک شلوار 15 یورویی از جایی خریده بشه، 10 یورو جهت سایز کردن retoucherie میطلبد!).
    خشکشویی هم هزینه های خاصی دارد، یک پیراهن تک فرضاً 4یورو، شلوار 7 یورو و الی آخر، اما در خوابگاههای دانشجویی بعضاً لباسشوییهای رایگان در اختیار دانشجویان هست.

    نکته: کارهای خدماتی اصولاً در فرانسه گران هستند و خدا نکند که کار فنی و گرفتاری خاصی برای افراد ایجاد شود. گاهاً بهتر است از خیر اصل موضوع گذشت.

    جمع بندی
    بودجۀ ماهیانۀ زندگی بسیار ارزان دانشجویی در پاریس را بایستی شامل حدود 400 یورو خورد و خوراک + 60 یورو حمل و نقل درون شهری + 10 یورو بیمۀ تکمیلی (شارژهای بانک و..) + 50 یورو ارتباطات، بدون آبونمان ثابت و با تماسهای اینترنتی بین الملل (اسکایپ و موارد مشابه) + 400 یورو اسکان در پاریس و محدودۀ نزدیک + 0 یورو هزینۀ پوشاک

    و نهایتاً بطور سر جمع 900-1000 یورو هزینه های ثابت ماهیانه یک دانشجوی کم خرج در این محدوده در نظر گرفت.
    در شهرستان با فرض پایینتر بودن حمل و نقل، بعضاً خوابگاه داخل خود دانشکده (میشه حتی حمل و نقل رو نزدیک به 0 در نظر گرفت) + اسکان رو تا 200 یورو پایین آورد + خورد و خوراک چندان فرق خاصی نخواهد کرد و همان محدودۀ 300-350 یورو در نظر گرفت (مواد غذایی در شهرستان نهایتاً 10-15% اختلاف قیمت با مرکز دارند، عمدۀ اختلاف هزینه ها برسر اسکان هست) و با این اوصاف بدون تردد تفریحی به مناطق دیگر تا 550-600 یورو نیز هزینۀ ثابت یک دانشجوی شهرستانی فرض کرد.

    برای 2 نفر خوب قاعدتاً هزینه ها (خورد و خوراک، حمل و نقل، بیمه، شارژها و ...) تقریباً 2 برابر میشوند و فقط اسکان رو میشه فرض کرد که 20-30% اضافه بشه.
    نتیجتاً در پاریس تا 1500 یورو و در شهرستان حدود 1000 یورو کف هزینه های ثابت 2 فرد کنار هم خواهد شد.

    امیدوارم مفید بوده باشد.
    ویرایش توسط massoud : July 16th, 2012 در ساعت 03:54 AM

  6. #126

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    هزینه زندگی در فرانسه بیشتره یا کانادا؟

  7. #127
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    ارسال‌ها
    15

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    سلام
    هزینه زندگی خیلی خیلی بستگی داره به وضيعت اجاره خونه تان ,اما اصلا اینطوری فکر نکنید که از 600 تا بیشتر نمیشه....
    اگه یه خونه ی ارزون پيدا كنيد میتونید حتی با 350 تا هم زندگی کنید . اگه بخواهید راحت زندگی کنید 150 یورو ماهی برای خودتون خرج کنید کافیه... حالا دیگه میمونه چقدر اجاره خونتون باشه... که معمولا خوابگاه هایی که دو اتاق یا سه اتاق مشترک هستن بین 270 تا 220 یورو در ماه اجارشون هست....

  8. #128
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    رشته و دانشگاه
    معماری
    ارسال‌ها
    52

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    تا جایی که من فهمیدم هزینه های زندگی در فرانسه از خیلی کشورهای خوب اروپایی مناسب تره . کشورهای اسکاندیناوی و انگلیس خیلی گرون هستن . حتی شهریه دانشگاه هم ظاهراً در فرانسه کمتره . آیا درست متوجه شدم ؟ من چند روزه که دارم برای اروپا دنبال دانشگاه می گردم . به هر انجمنی سر می زنم از دانمارک و سوئد گرفته تا انگلیس و هلند همه فقط آدم رو نا امید می کنن که بدون فاند اروپا خیلی گرونه و برای مستر نیاید اینجا و خلاصه همش شده انرژی منفی و تردید ! اینجا آدم بیشتر از اینکه جواب سوالاتش رو پیدا کنه دچار گیجی و گنگی میشه !!! می خوام بدونم فرانسه جایی هست که آدم بدون فاند با کار دانشجویی و ساپورت خانواده (در حدی که کمر شکن نباشه!!!) زندگی کنه ؟ یا مثل دانمارک و سوئد به قول دوستان منفی اندیش باید دورش خط کشید ؟!!
    چون سرآمد دولت شب های وصل ...بگذرد ایام هجران نیز هم

  9. #129
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    ارسال‌ها
    41

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    نقل قول نوشته اصلی توسط bahman20 نمایش پست ها
    هزینه زندگی در فرانسه بیشتره یا کانادا؟
    معلومه كانادا بيشتر هست

  10. #130

    پیش فرض پاسخ : زندگی در فرانسه (هزينه و اطلاعات مفيد)

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona11262 نمایش پست ها
    تا جایی که من فهمیدم هزینه های زندگی در فرانسه از خیلی کشورهای خوب اروپایی مناسب تره . کشورهای اسکاندیناوی و انگلیس خیلی گرون هستن . حتی شهریه دانشگاه هم ظاهراً در فرانسه کمتره . آیا درست متوجه شدم ؟ من چند روزه که دارم برای اروپا دنبال دانشگاه می گردم . به هر انجمنی سر می زنم از دانمارک و سوئد گرفته تا انگلیس و هلند همه فقط آدم رو نا امید می کنن که بدون فاند اروپا خیلی گرونه و برای مستر نیاید اینجا و خلاصه همش شده انرژی منفی و تردید ! اینجا آدم بیشتر از اینکه جواب سوالاتش رو پیدا کنه دچار گیجی و گنگی میشه !!! می خوام بدونم فرانسه جایی هست که آدم بدون فاند با کار دانشجویی و ساپورت خانواده (در حدی که کمر شکن نباشه!!!) زندگی کنه ؟ یا مثل دانمارک و سوئد به قول دوستان منفی اندیش باید دورش خط کشید ؟!!
    در مورد هزینه های زندگی در درجه اول نسبت خیلی زیادی به خودتون داره و در درجه دوم به شهری که درش زندگی میکنید!! اما خود سفارت مبلغ 6000 یورو رو بعنوان استطاعت مالی میخوان که نسبت به آلمان و اتریش(تا اونجایی که من میدونم) کمتره!!
    در مورد هزینه ی تحصیلی هم فرانسه رایگان هست! به غیر از اکول های خصوصی که اطلاعی از قیمت اونها ندارم!!
    در مورد مسکن هم باید بگم که بنیاد caf بعد از اینکه 2 ماه از اقاتتون در مسکن مورد نظرتون گذشت تا 50 درصد (در صورت مجرد بودن و در صورت متاهل بودن گویا تا 65 درصد هم میرسه) مبلغ اجاره رو به حسابتون بر میگردونه، ( که البته سقف هزینه برای مجرد ها فکر میکنم 165 یورو در ماه باشه) که خوب این هم خودش دلیلی بر ارزون بودن تحصیل در فرانسه هست!!
    اما توجه داشته باشید که قیمت خانه ها تو پاریس به شدت بالاست( به نسبت شهرهای دیگه فرانسه و یا حتی کشور های دیگه)!!
    بعنوان مثال قیمت های زیر رو ببینید :
    استودیو در پاریس: http://www.lodgis.com/en/paris,long-...ntals/listing/
    استودیو در گراتس اتریش: http://www.housing.oead.at/graz_e/un...p?keyword=graz

    در مورد اینکه میشه یا نمیشه فاکتور های خیلی زیادی هستن که تاثیر گذارند، من هم تقریبآ شرایط شما را دارم و به دنبال کشور ایده آل میگردم، اما از اونجایی که فرانسه را خیلی دوست دارم، تحقیقاتم در مورد فرانسه بیشتر است، اما به شما پیشنهاد میکنم، علاوه بر فرانسه سری به بخش اتریش، آلمان و ایتالیا هم بزنید!! چون آلمان و اتریش نسبت به فرانسه(بدون در نظر گرفتن کمک های مالی دولت) تقریبآ در یک رنج قیمت هستند، ایتالیا هم بورس های خیلی خوبی ارائه میکند، که نیاز به زبان ایتالیایی دارید.

    ادیت
    -----
    در مورد هزینه زندگی هم برای اینکه حدود قیمت دستتون بیاد میتونید از لینک زیر استفاده کنید که هزینه ها رو در پاریس و گرنوبل نشون میده:
    گرنوبل: http://www.numbeo.com/cost-of-living...&city=Grenoble
    پاریس: http://www.numbeo.com/cost-of-living...nce&city=Paris
    -----

    موفق باشید.
    ویرایش توسط zaroxolyn : August 9th, 2012 در ساعت 04:51 AM
    Together we stand, divided we fall

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •