نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: برای ادامه زندگی،ترجیح میدهید به کدام کشورمهاجرت کنید

رأی دهندگان
278. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • ایالات متحده امریکا

    122 43.88%
  • استرالیا

    156 56.12%
صفحه 44 از 46 نخستنخست ... 34353637383940414243444546 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 431 تا 440 , از مجموع 455

موضوع: آرشیو شده : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا ( تا سال 2012 )

  1. #431
    ApplyAbroad Veteran
    shahrouz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    رشته و دانشگاه
    PhD, Chemical Engineering- Monash Uni- Aus
    ارسال‌ها
    2,021

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    نقل قول نوشته اصلی توسط leo110 نمایش پست ها
    با سلام مجدد یا به قول دوستمون "دورد"...
    دوستان لطف داشتند و موضوع من را دنبال کردند ... اما به دو دوست عزیزم باید عرض کنم که بحث فقط سر اعداد و ارقم نیست ... نوع کیفیت زندگی هم هست ... شاید شما دوست از ایران مستقیماً به استرالیا اومدید و در کشورهای اقامت نداشتید و سطح زندگی اونجا را بررسی نکردید...
    خب ایرادی هم نداره به نظر شما اینجا خوب است ...

    به اون دوستی که گفته "... که از فروشگاه ها home brand ها خرید کرد" ... باید گفت گه می دونید home brand کیفیت پایینی داره؟ در آمریکا ها هم home brand ها وجود دارند... اما به خاطره کیفیت بد استفاده نمیشه ... در امریکا فروشگاه هایی وجود داره که همه اجناس با درجه ی پایین را با 1$ می توونید خریداری بکنید... از هر چی که بخواهید در این فروشگاه وجود داره و همه 1$ ...

    اما بحث در مورد اینکه چهار تا شهر این کشور جزء شهر مناسب برای زندگی کردن شناخته شدن.... باید عرض کنم که کشور استرالیا سیاست دستمرد اش سوسیالیستی است یعنی پرداخت حقوق و دستمزد همه ی افراد نزدیک به هم است ...و تمام مردم از یک رفاه نسبی برخوردار هستند... و برای همین دزدی و غارت در این کشور در پایین ترین سطح هست ... در خصوص دستمرد یکسان باید گفت که به نظر خیلی ها این یک عامل "مثبت" است، در حالی است که در نظر خیلی ها هم بسیار منفی است! همین این امر باعث شده که استرالیایی ها کم کار و تنبل باشند و کند کار بکنند...
    چند وقت پیش در کلاس SkillMax معلم ما به بچه های IT گفت خوشحال باشید که جوان های استرالیایی سراغ IT نمی رن... خب معلوم که نباید هم برن ... وقتی می بینند که باید کلیه خوشی دوران جوانی خودشان را صرفه درس خواندن بکنند که آخر درآمدی که می گیرند با بقیه مشاغل تفاوت چندانی نداره... از خیر آن می گذرند! ... سیستم سوسیالیستی باعث رکورد، تنبلی و عقب ماندگی می شود... برای همین هم هست که کشورهای اروپایی و امریکایی به استرالیایی ها لقب "دهاتی" می دد من! ...

    ضمناً نوشته های من مخاطب شان دوستانی که در استرالیا زندگی می کنند نیست... چرا که آنها اینجا هستند و با زندگی در اینجا کنار می آید ... نوشته ی من برای دوستانی است که تصمیم مهاجرت می گیرند و هزینه می کنند و با کلیه امید و آرزو به کشوری می آیند
    کیفیت سطح زندگی رو ممنون می شم بفرمایید دقیقا در دو شغل یکسان مقایسه کنید! خب شما مدیرعامل شرکت سیسکو رو با یک مهندس در استرالیا که نمی تونید مقایسه کنید! بله آمریکا سرزمین فرصتهاست. شما می تونید به شرکتهایی برید که باقی آرزوشو دارند ولی اگر یک مهندس نسبتا سطح بالا هستید و نه یک outstanding engineer استرالیا و آمریکا کیفیت زندگی اون اندازه تفاوت نمی کنه!
    در استرالیا 2000 دلار تکس فری به دانشجو می دن در شهرهایی زندگی کنه که سیستم ترانسپورت عالیتر از اکثر شهرهای آمریکاست. در آمریکا 1700 دلار فاند می دن تکس بهش می خوره و...
    در آمد متوسط یک مهندس شیمی در آمریکا کمتر از 8000 دلار و در استرالیا قبل از کسر مالیات 11000 دلار است. دوست من در کوئنزلند 13000 دلار درآمد دارند. (قبل از کسر مالیات) درآمد بیشتر مخارج بیشتری رو طلب می کنه.

    بله در آمریکا می شه یک پزشک درآمد نزدیک میلیون دلار داشته باشه و یکی زیر پل بخوابه! اینو اگر حسن می گیرید بحثش چیز دیگریه. کلا تصور می کنم خیلی اغراق آمیز مقایسه کردید. اتفاقا من از خیلی از اروپایی ها هم شنیدم که آمریکایی ها رو یک سری لمپن بی فرهنگ می دونند.

    حتی از ایرانی های مقیم اروپا که چند سالی در آمریکا زندگی کردند! سیستم استرالیا هم به اروپا بسیار نزدیکتره تا اروپا به آمریکا! اینم فکر کنم می دونید شما! یعنی اکثر کشورهای اروپایی از نظر نوع زندگی شبیه استرالیای دهاتی!! هستند. اگر در استرالیا تکس حدود 30 درصد هست در نروژ و دانمارک وبقیه کشورهای اروپایی به 50 درصد هم می رسه. اختلاف درآمدی هم در اروپا کمتر از استرالیاست. کلا اروپا و استرالیا سوسیالیست هستند و آمریکا برخلاف اینها.

    استرالیا با جمعیت 22 میلیونی جز 20 کشور صنعتی جهان هست. کجای این کشور به دهات شبیه هست؟ آمریکا هزاران شهر داره و 300 میلیون جمعیت! اکثر شهرهای آمریکا به غیر از شهرهای خیلی بزرگش که بیشتر شبیه دهات هستند تا سیدنی و ملبورن و... شهرهای خیلی بزرگش هم که از نظر استرس و امنیت و... اصلاو ابدا با شهرهای بزرگ استرالیا قابل مقایسه نیستند.
    از میان دو واژه انسان و انسانیت؛ ‬‫اولی در میان کوچه ها‬،‫و دومی در لابلای کتابها سرگردان است‬...
    PhD positions:Switzerland*** Netherlands***Norwa
       

  2. #432
    ApplyAbroad Veteran
    shahrouz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    رشته و دانشگاه
    PhD, Chemical Engineering- Monash Uni- Aus
    ارسال‌ها
    2,021

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    در راستای این بحث عقب ماندگی، کشوری با جمعیت فقط 22 میلیون نفر دارای شاخصه های زیر است:

    - 12 همین اقتصاد بزرگ جهان

    مگه می شه کشوری عقب مانده جمعیت 22 میلیونی داشته باشه و 12 همین اقتصاد بزرگ جهان باشه؟! تازه در نظر بگیرید یکنواختی توزیع ثروت یک حسن محسوب می شه و نشونه پیشرفته بودن کشور نه عقب افتادگی! یعنی استرالیا هم کشوری ثروتمند محسوب می شه هم کشوری با شاخص یکنواختی توزیع ثروت!

    به عنوان مثال، شهر ملبورن یکی از فرهنگی ترین شهرهای جهان هست. بزرگترین فستیوالهای هنری و مسابقات ورزشی جهان (گرند اسلم و فورمول 1) در این شهر برگزار می شه. همین شهر یکی از توسعه یافته ترین سامانه های تحصیلی و آموزشی جهان رو داره با دو دانشگاه که در رنکینگ بین المللی زیر 100 هستند. سیستم حمل و نقل خوبی داره. متوسط درآمدی خوبی داره. از نظر آلودگی محیط زیست و امنیت و آرامش که قابل مقایسه با هیچ یک از شهرهای آمریکا نیست. اطراف این شهر کارخونه های اتوموبیل سازی و صنعتی فراوانی هستند. بزرگترین مراکز پزشکی نیم کره جنوبی در این شهر قرار داره. (مثلا مرکز پزشکی موناش) . بهترین سیستم درمانی جهان رو داره. تکسی هم که گرفته می شه صرف خوشگذرونی مسئولین که نمی شه. صرف بهبود سیستم حمل و نقل و بهبود درمان و... هست. شهری با این شاخصه ها از نظر کدوم آمریکایی دهات محسوب می شه و مردمش دهاتی؟

    در آمریکا یک مهندس درآمد مشابه یا نسبتا مشابهی رو با استرالیا (با در نظرگیری مخارج و نرمال کردن) داره ولی باید به مراتب بیشتر کار کنه و تلاش کنه.

    در آمریکا این قابلیت وجود داره که یک نفر بتونه میلیارد دلار داشته باشه ( ولی چه نسبتی از اونها می تونند) و این قابلیت هم وجود داره که یک مهندس کارشو از دست بده.
    من مطالعه می کردم در شاخصه نوآوری آمریکا جلوتر از استرالیاست در باقی شاخصه ها استرالیا یا شانه به شانه آمریکا بود یا جلوتر.
    وقتی هم ارزیابی صورت می گیره باید در نظر داشت اکثر دوستان در اینجا یک زندگی با رفاه رو مدنظر دارند و قطعا درصد کمی از اونها دنبال قصر شخصی یا قایق شخصی هستند. چون دوستان فکر می کنند اینطوری در آمریکا قصر شخصی داشت یا بوگاتی ویرون! در حالیکه در آمریکا از هر 1000 نفر ممکنه یک نفر به این موقعیت برسه، 500 نفر زندگی نسبتا خوبی داشته باشند و 499 نفر هم نتونند حتی زندگی متوسط خوبی داشته باشند. در استرالیا همه زندگی نسبتا خوبی دارند. این رو هم بگید.

    وقتی اینطوری یک کشور کلا زیر سوال می ره به نظرم موجب می شه که دوستان انتخابی رو براساس جو موجود انجام بدن که منطقی نیست. آمریکا و استرالیا کشورهایی ثروتمند و پیشرفته هستند و اتفاقا رسیدن به سطح معناداری از رفاه اقتصادی در هر دو کشور نسبتا مشابه هست. در مورد رفاه اجتماعی که بماند.

    در انتهای امر بهتره به شاخصه های واقعی بیشتر نظر داشته باشیم. نه یک احساس شخصی:
    موسسه بسیار معتبر OECD بر پایه 10 شاخصه پیشرفته بودن یک کشور( درآمد، شغل، مسکن، امنیت، رضایت زندگی، تعادل شغل-زندگی، مشارکت، سلامت و بهداشت، ارتباطات اجتماعی ، سطح آموزش) ارزیابی کشورها رو انجام داده که استرالیا بهترین کشور جهان برای زندگی شده. دقت کنید فاکتورهایی مثل آب و هوا در نظر گرفته نشده. کاملا فاکتورهای مرتبط با زندگی پیشرفته شهروندی. این دیگه از خود شیفتگی اون اروپایی یا آمریکایی هست که مردم شهری مثل ملبورن که بهترین شهر(نه دهات) دنیا برای زندگی هست و در بهترین کشور جهان از نظر شاخصه های زندگی شهری (نه روستایی) رو دهاتی خطاب کنه!
    گ
    ویرایش توسط shahrouz : January 5th, 2013 در ساعت 05:39 PM
    از میان دو واژه انسان و انسانیت؛ ‬‫اولی در میان کوچه ها‬،‫و دومی در لابلای کتابها سرگردان است‬...
    PhD positions:Switzerland*** Netherlands***Norwa
       

  3. #433
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال‌ها
    29

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    شهرروز جان! درود... کاش این همه انرژی که برای دفاع از کشور بیگانه می کردی و اینقدر با عصبانیت جواب دادی ... در مورد کشور خودت ایران هم همین طور بودی... به هر حال چون این مورد داره به جدل تبدیل میشه از ادامه ی این بحث معزورم... امیدوارم در کشور استرالیا زندگی عالی داشته باشی ... در مورد هایی هم که بیان کردی همه ی اونها را خواندگان می توونن از طریق اینترنت و ارتباط مردمی مطلع بشن ... و بهتر خودشان قضاوت بکنن... با آرزوی آرامش برای شما

  4. #434
    ApplyAbroad Veteran
    shahrouz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    رشته و دانشگاه
    PhD, Chemical Engineering- Monash Uni- Aus
    ارسال‌ها
    2,021

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    leo ی عزیز درود
    عصبانیت؟! من فقط گفتم که این حرفهایی مثل قصر شخصی و ... چیزی جز یک رویا نیست و دوستان خیلی تفاوت بین این دو کشور رو بیشتر از چیزی که هست bold می کنند.

    راجع به این هم دوستان می تونند ببیند چقدر روند مهاجرتها داره برعکس می شه. بازم با همون سرچ در اینترنت. من جدلی ندارم. کلا به نظرم اغراق زیاد بود در مورد اختلاف این دو کشور. به هر حال اونا سازمان آمار ایران رو ندارند! می شه رو آمار و نظرسنجی هایی که می کنند حساب باز کرد. سطح رضایتمندی از زندگی هم یکی از فاکتورهایی هست که باید بررسی بشه. اون بالا هم نتایج نظر سنجی رو ببینید مشخص می کنه اکثر بچه ها ترجیحشون به استرالیاست برای مهاجرت. همین.

    من کلا ساعتها باید کسانی که حتی آمریکا رو نمی دونند دقیقا کجاست رو قانع کنم (در اقوام و.و..) که تصورشون از این قضیه که دارم به جای آمریکای پولدار و مترقی به کشوری وسط مزرعه می رم عوض بشه.
    به کسانی که به نظرشون هر جایی مثل استرالیا که توش پر از پورشه و بوگاتی ویرون نیست یا نوآوری در اون 1 نیست یا تعداد آسمانخراش هاش کمه یا آرومه و کم استرسه دهات محسوب می شه توصیه می کنم حتما این وبلاگ رو بخونند(هرچند راجع به کاناداست).
    ویرایش توسط shahrouz : January 5th, 2013 در ساعت 10:53 PM
    از میان دو واژه انسان و انسانیت؛ ‬‫اولی در میان کوچه ها‬،‫و دومی در لابلای کتابها سرگردان است‬...
    PhD positions:Switzerland*** Netherlands***Norwa
       

  5. #435
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال‌ها
    29

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    شهروز عزیز دورد (سلام) ... این مورد بسیار منطقی است که به دوستانی که هیچ تصوری از دنیای خارج ندارند کمک کرد... و این کامل درست است که اغراق زیاد در خصوص آمریکا میشه ... اما واقعیت ها را هم نباید فراموش کرد... درسته که آمریکا با فیلمهایش و تبلغات گسترده زندگی رویایی را به تصویر می کشونه ... اما این تصاویر برای کسی که بخواهد می توونه به سمت آن حرکت بکنند ... در فامیل و اقوام من بسیاری بودند که با تلاش خودشان در سرزمین فرصتها به موفقیتهای عالی دست یافتند ...

    درمورد کلمه ی "دهاتی" که من به کار بردم ... خیلی ممنون از اینکه وبلاگ خانم نگار را معرفی کردی ... اما مفهوم من این نبود که نبودن آسمانخراش و یا امکانات بالا یعنی "دهاتی"... منظور من از کلمه (اون چیزی که از اقوام دیگه از کشورهای دیگه دنیا در مورد استرالیا میگن) این است که این کشور به علت عدم انگیزه و سکون باعث شده که پیشرفت جدی نداشته باشه ... ضمناً درست گفتی اروپایی ها هم سیستم سوسیالیستی دارند ... اما خودت تصور بکن که ترجیح میدی توی کدوم یکی از کشورهای اروپایی باشی ... نروژ و دانمارک یا آلمان و انگیس؟ مقایسه ی من بین دو کشور استرالیا و امریکا بود ... نه ایران و استرالیا ... نه ایران و کانادا ..... بگذرا جوری دیگه ای به این قضیه نگاه بکنیم ... مطمناً هم به ترکیه سفر کردی و هم به امارات ... کدوم یکی برای تو دلپذیر تر بودند؟ ... خیلی ها ترکیه را می پسندند چرا که شهر های زیبا و تاریخی داره ... اما از نظر امکانات ضعیف تر نسبت به امارات (منظور دبی است) ..اما عده ای هم دبی را ترجیح می دن ... با اینکه شهر بسیار پیشرفته و لوکسی است ... اما نه قدمت تاریخی آنچنانی داره و نه هوای دلپذیر ... نظر آدمها متفاوت است ... نظر من هم اینکه ممکن است ترکیه برای تفریح مناسب باشه ... اما در آخر اون امکانات رفاهی مثل مسکن، اتومبیل، پوشاک ... مهم است! ... هر چقدر هم که امکانات بیشتر باشه رفاه آدم بیشتره... ترکیه مردمان بسیار مهربان و محیط دلپذیر و آرامش نسبی داره که در دبی این امکان وجود نداره ... در مقابل دبی امکانات رفاهی داره که در ترکیه نیست ... حال تصور بکن که ترکیه ، استرالیا است و دبی، امریکا... اونوقت می توونی ذهنیت من را درک بکنی...
    مرسی (یا سپاس)

  6. #436
    ApplyAbroad Veteran
    shahrouz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    رشته و دانشگاه
    PhD, Chemical Engineering- Monash Uni- Aus
    ارسال‌ها
    2,021

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    درود

    دوست من leo ی گرامی.بسیار سپاسگزارم.البته من اسمی از ایران نیاوردم. در این دو مقایسه خب واقعا ترجیح من ترکیه هست. یعنی همیشه زندگی در حد میانه آرامش محض و استرس رو ترجیح دادم. اصلا دلیل ترجیح من به شهر ملبورن در مقایسه با سیدنی و بریزبین این هست که در ملبورن حد میانه ای از امکانات و آرامش رو نسبت به هر دو شهر تجربه می شه کرد. چون قراره زندگی کنم و واقعا نمی دونم ماشینهای لوکس، ساختمانهای لوکس یا فروشگاههای برندهای برتر جهان چه تاثیری در کیفیت زندگی من خواهد داشت. تصور می کنم در lifestyle که من برای خودم در نظر گرفتم یک خونه دو خوابه شیک با امکانات بسیار خوب در 10 سال آینده کفایت می کنه ولی همسایه خودم رو که می بینم بهم لبخندبزنه، خشونت و مشاهده فقر جلوی چشمام هر اندازه کمتر بهتر، فشار واسترس کاری ترجیح می دم روی من کمتر باشه و خودم self motivator باشم، ترس کمتری از آینده فرزندم داشته باشم، ماشین زیر پای من حالا بعد اون 10 سال اگر یک بی ام و5-4 سال پیشش هم بود فاجعه ای رخ نمی ده. برای این لایف استایل استرالیا بهتر از آمریکاست. اینو اکثر دوستانم هم تائید می کنند. حالا تو شهرهای دیگه استرالیا.

    من با این نگاه جدیدتون موافقم. استرالیا قطعا امکانات آمریکا (البته شهرهای بزرگ) رو نخواهد داشت همون طور که آمریکا آرامش امنیت و رفاه اجتماعی استرالیا رو. ولی از نظر تفاوت در رفاه اقتصادی (منظورم تفاوت سطح و کیفیت زندگی) هست اون طوری نیست که دوستان می گفتند. یعنی به اون اندازه نیست. چون اختلاف قیمتها اینقدر نیست. (مثال قصر و ... برای شغلهای مشابه منظورمه).
    از میان دو واژه انسان و انسانیت؛ ‬‫اولی در میان کوچه ها‬،‫و دومی در لابلای کتابها سرگردان است‬...
    PhD positions:Switzerland*** Netherlands***Norwa
       

  7. #437
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    رشته و دانشگاه
    Business- CBS
    ارسال‌ها
    750

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    نقل قول نوشته اصلی توسط leo110 نمایش پست ها
    با سلام مجدد یا به قول دوستمون "دورد"...
    دوستان لطف داشتند و موضوع من را دنبال کردند ... اما به دو دوست عزیزم باید عرض کنم که بحث فقط سر اعداد و ارقم نیست ... نوع کیفیت زندگی هم هست ... شاید شما دوست از ایران مستقیماً به استرالیا اومدید و در کشورهای اقامت نداشتید و سطح زندگی اونجا را بررسی نکردید...
    خب ایرادی هم نداره به نظر شما اینجا خوب است ...

    به اون دوستی که گفته "... که از فروشگاه ها home brand ها خرید کرد" ... باید گفت گه می دونید home brand کیفیت پایینی داره؟ در آمریکا ها هم home brand ها وجود دارند... اما به خاطره کیفیت بد استفاده نمیشه ... در امریکا فروشگاه هایی وجود داره که همه اجناس با درجه ی پایین را با 1$ می توونید خریداری بکنید... از هر چی که بخواهید در این فروشگاه وجود داره و همه 1$ ...

    اما بحث در مورد اینکه چهار تا شهر این کشور جزء شهر مناسب برای زندگی کردن شناخته شدن.... باید عرض کنم که کشور استرالیا سیاست دستمرد اش سوسیالیستی است یعنی پرداخت حقوق و دستمزد همه ی افراد نزدیک به هم است ...و تمام مردم از یک رفاه نسبی برخوردار هستند... و برای همین دزدی و غارت در این کشور در پایین ترین سطح هست ... در خصوص دستمرد یکسان باید گفت که به نظر خیلی ها این یک عامل "مثبت" است، در حالی است که در نظر خیلی ها هم بسیار منفی است! همین این امر باعث شده که استرالیایی ها کم کار و تنبل باشند و کند کار بکنند...
    چند وقت پیش در کلاس SkillMax معلم ما به بچه های IT گفت خوشحال باشید که جوان های استرالیایی سراغ IT نمی رن... خب معلوم که نباید هم برن ... وقتی می بینند که باید کلیه خوشی دوران جوانی خودشان را صرفه درس خواندن بکنند که آخر درآمدی که می گیرند با بقیه مشاغل تفاوت چندانی نداره... از خیر آن می گذرند! ... سیستم سوسیالیستی باعث رکورد، تنبلی و عقب ماندگی می شود... برای همین هم هست که کشورهای اروپایی و امریکایی به استرالیایی ها لقب "دهاتی" می دن! ...

    ضمناً نوشته های من مخاطب شان دوستانی که در استرالیا زندگی می کنند نیست... چرا که آنها اینجا هستند و با زندگی در اینجا کنار می آید ... نوشته ی من برای دوستانی است که تصمیم مهاجرت می گیرند و هزینه می کنند و با کلیه امید و آرزو به کشوری می آیند
    سلام
    فکر نمی کنم اطلاعات شما درست باشه یا حتی استادتون. یکس از درسها و تخصصهای رشته من "حقوق و دستمزد" است برای همین هم اطلاعات دقیقی در این مورد دارم و اصلا اینطوری نیست که بین تخصصها در استرالیا تفاوت چشم گیری نباشد. حقوقها مثل ایران و کشورهای سوسبالیستی توسط دولت تعیین نمی شود و کاملا تابعی از استراتژی های شرکتی است که در ان کار می کنید و صد البته سمت در متن استخدامی و قرار دادتون.
    استرالیا به علت اینکه شرکتهای مختلفی از سراسر دنیا در ان فعالیت می کنند به شدت هم در زمینه حقوق و دستمزد متفاوت است.
    شرکتهای امریکایی حقوق بیشتری نسبت یه شرکتهای اروپایی به کارکنان خود می دهند. شرکتهای انگلیسی هم مزایای جانبی زیادی برای کارکنان خود قائل هستند. امریکایی ها به training کارمندان مثلا بهای زیادی نمی دهند نسیت به اروپایی ها. الان یک مثال براتون می زنم.
    الان برخی شرکتهای اروپایی برای کارکنان خود که در استرالیا کار میکنند دوره های اموزشی می گذارند در سراسر دنبا. هزینه دوره و رفت و امد و هتل و همه را پرداخت می کنند ، یک نمونه که خود دیدم برای 4 تا کارمندی که فرستاده بودند دوره ، برای هر کدوم 25000 دلار در 2 هفته هزینه کرده بودند. این مبلغ جزو حقوق فرد نمی یاد اما گذراندن اون دوره برای اون کارمندان بسیار ارزشمند است و رزومه انها رو به شدت بهبود بخشیده بود. بطوریکه فرصتهای شغلی بهتری هم براشون با حقوق بیشتر در شرکتهای دیگر فراهم کرده بود.

    میزان حقوق افراد تابع همین رزومه و سمت است نه رشته تحصیلی که خونده اند، با فرض ثابت بودن سایقه کاری. یک مهندس IT در یک شرکت ممکن است 60 تا بگیره در یک شرکت دیگه 100 تا.هیچ عاملی هم اندازه عنوان سمت مهم نیست این وسط.

    اما در مورد یک موضوع دیگری که عنوان کردید این کلا خاص استرالیا نیست. کار انسان ارزش بسیار بیشتری نسیت به هر چیزی دارد چه در امریکا و چه در استرالیا. مثلا در همون امریکا هم این رو نجربه کردم در استرالیا هم کردم در ایران هم داشتم. یک تخت خواب خریدم 300 دلار ، تا محل خونه 10 مین هم بیشتر راه نبوده در امریکا اوردن 90 دلار گرفتن، اون کارگری که تخت رو اورده، در استرالیا هم 110 دلار گرفتن. در ایران 15000 تومن!

    این ارزش کار انسان است، برای همین هم کارهایی که انسان انجام می دهد مثل مکانیکی، نقاشی، کالبنت سازی و ... بسیار مشاغل پردرامدی هستند. که در ایران هم این مشاغل پردرامدند، فرقش اینه در ایران فرهنگ احتماع پایین است و مردم را براساس عنوان شغلشون ارزش گذاری میکنند مثل" آقای ، مهندس ، مدیر و ..." برای همین هم کسی کمتر دنبال این مشاغل می رود و درس را ترجیح می دهند. اما در کشورهای صنعتی مهم این تیست که شما نقاشید یا پروفسور ، به این نگاه می کنند که ادم با اخلاقی هستید یا نه. برای همین هم مردم بیمار نیستند، بروند دانشگاه چند سال درس یخونند و بعد هم حقوق کمتری بگیرند.
    کسانی می روند دانشگاه که عشق درس و دانش و کارهای تخصصی هستند.
    ویرایش توسط farveh : January 6th, 2013 در ساعت 07:43 AM

  8. #438
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    رشته و دانشگاه
    Business- CBS
    ارسال‌ها
    750

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    http://www.realestate.com.au/buy

    لینک بالا برای پیدا کردن قیمت خون، اپارتمان چه برای اجاره و خرید در استرالیاست.

    اگر در استرالیا شاغل باشید و 6 ماه کار کرده باشید،
    برای خرید خونه اگر pr یا citizen باشید . وام 5 تا 10% می دهند ، 30 ساله. بستگی به این داره که بیتشر از 500 تا بخواهید یا کمتر و اینکه خونه چندم شماست.
    باید 10 تا 15% مبلغ وام رو هم در حسابتون داشته باشید( در بانکهای مختلف فرق می کنه برخی موسسات هم می گن 5%) در زمان درخواست وام. یعنی کسی که 50 تا داره می تونه 500 تا وام بگیره.
    برای خارجی ها هم برخی وام 25-30% خونه می دهند، اما تا زمان اعتبار ویزا باید تسویه کنید.

  9. #439
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال‌ها
    29

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    farveh جان، سلام ... در خصوص اونچه که نوشته بودی ... خووندم ... اما به خاطر پراکندگی نوشته ات کاملاً دستگیرم نشد که چه طور جواب بدم ... در خصوص training و رزرو هتل و ... والا .. من نه در سیدنی این را دیدم و نه از دوستانی که 7-8 سال بخصوص اونهایی که توی کار IT بودن شنیدم که همچنین تسهیلاتی هنوز هم باشه ... در مورد رشته های دیگه خبر ندارم ... ضمناً یکی از دوستانم ... اون از طرف شرکت اش از شهر ملبون اومد سیدنی ... اما همچنین تسهیلاتی برای اون وجود نداشت ... در حالی که در شرکت معتبری کار می کنه ! این درست نیست که از گفته های دیگران یک سری موارد را استنباط بکنیم !... واقعیت ها آن چیزی است که می بینی و یا حداقل برای دوستان و آشنایان اتفاق می افته... نه اون چیزی که دیگران بیان می کنند چرا که بیشتر مواقع افراد با اغراق زیاد موضوع ها را بیان می کنند ! ... در مورد اینکه شرکتهای اروپایی کارمندانشان را به اینجا می فرستند و هزینه اونها را می دهند ... والا این چیزی است که در ایران هم متداول هست ... خود من دو سفر به دو کشور مختلف در زمان طولانی سفر کردم (در یکی سه ماه و در دیگری دو ماه) و هزینه های جایی که سفر کردم تمام و کمال شرکت پرداخت... حتی حق ماموریت هم گرفتم... پس این مورد، حالت خاص این کشور نیست و امتیازی محسوب نمیشه ! در مورد وام هم در استرالیا برای دریافت وام باید حتماً فیش حقوقی (payslip)داشته باشی تا وام بگیری ... حتی اگه حساب پس انداز ات خوب هم باشه باز به تو وام نمیدن! و این و مورد برای ما مهاجران که اومدیم باید امتیازی باشه ... که نیست ... اما در آمریکا اگه حساب پس انداز نسبتاً خوب باشد بهت وام میدن!
    ویرایش توسط leo110 : January 6th, 2013 در ساعت 02:00 PM

  10. #440
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال‌ها
    29

    پیش فرض پاسخ : مقایسه استرالیا با آمریکا و کانادا

    ضمناً چون دوست دائماً آدرس relaestate استرالیا را میدن بد نسیت آدرس homes.yahoo.com/search/California/San_Francisco/apartments-for-rent را داشته باشید و اجاره ی خونه های در شهر San Farncisco است که از نظر موقعیت آب و هوا بسیار شباهت داره به سیدنی و قمیت های خونه ها را مقایسه بکنید که اجاره یک خونه ( نه یک اتاق!) در ماه (نه در هفته!) چقدر است...

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •