صفحه 58 از 64 نخستنخست ... 84849505152535455565758596061626364 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 571 تا 580 , از مجموع 636

موضوع: ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

  1. #571
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    ارسال‌ها
    74

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    نمرات آزمون ورقه ای 12 اکتبر

    وربال 158
    کوانت 166
    رایتینگ 3.5

    نمرات آزمون کامپیوتری 7 ژانویه (مرکز سنجش)

    وربال 164
    کوانت 170
    رایتینگ Pending

    برای آزمون ورقه ای 12 اکتبر حاضر بودم قسم بخورم که ریاضی هیچ خطایی نداشتم ولی 166 شدم! آزمون کامپیوتری 7 ژانویه رو که تموم کردم مطمئن بودم حدافل 2 خطا دارم ولی ظاهرا خطایی نداشتم و 170 شد! نظر قطعی من اینه که آزمون کامپیوتری از هر نظر بهتره و باید بجای ورقه ای کامپیوتری بدیم بویژه برای بخش رایتینگ. البته من رایتینگ 12 اکتبر 3.5 شدم و حالا باید ببینم تو آزمون کامپیوتری چند میشم.

    من 9 ماه خوندم و از توصیه های موجود در همین سایت استفاده کردم و همه منابع اصلی رو خونده بود. خیلی نکته جدیدی نیست که بگم. دوستان قبلا گفتنی ها رو گفتن!

  2. #572
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    ارسال‌ها
    86

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    9 نوامبر 2013 امتحان دادم. بار اول و آخرم بود.
    کوانت= 167، وربال=142 و رایتینگ=3
    من فقط یک هفته برای این آزمون خوندم...آزمون تافلم هم دو ماه بعد از این تاریخ بود، منظورم اینه که به هوای تافل، لغت و رایتینگ کار نکرده بودم...
    توی این یک هفته کتاب official guide موسسه ETS، رو مرور کردم. بیشتر قسمت مروری بر ریاضیاتش...حتما لازمه که با اصطلاحات ریاضی به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشین... که خدای نکرده سوالی رو به دلیل ندونستن معنی واژه از دست ندین. دو آزمون آخر کتاب رو هم حتما بزنید... برای آشنایی با نحوه مدیریت زمان خوبه...
    سر جلسه هم باید خیلی خیلی دقت داشته باشین برای کوانت. ETS ی سری سوالات به ظاهر آسون رو میده که باید خیلی حواستنون بهشون باشه، خیلی زیاد دقت کنید... مدیریت زمان داشته باشید سر جلسه. توی امتحان ما توی هر سکشن دو سه سوال خیلی سخت یا به عبارتی وقتگیر بود. این سوالا آخر هر سکشن بودن، یعنی ی جوری زمان رو مدیریت کنید که برای سوالات آخر و احیانا مرور وقت کافی داشته باشید.
    نکته خیلی مهم آخر اینه که حتما حتما حتما موضوع های رایتینگ که توی سایت ETS هست رو بخونید. چون معمولا ی سری لغات عجیب غریب دارن...یعنی معانی واژه های رایتینگ ها رو حتما بدونین. برای امتحان ما اولین واژه از اولین رایتینگ در اولین صفحه Scandal بود که اکثریت معنیشو نمیدونستن... دیگه خودتون حساب کنید چه استرسی بهشون وارد شد، اصلا نمیدونستن چی بنویسن چون همه چی حول این Scandal میرخید...
    موفق باشید...

  3. #573

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    سلام دوستان عزیز،


    V: 154
    Q: 160
    W: 3
    بار دومی بود که امتحان میدادم، تجربیات مربوط به امتحان اول رو اینجا گذاشتم. کوانت امتحان اول 154 و رایتشو 3 شدم.
    مدت زمان مطالعه: کمی بیشتر از 5 ماه
    منابع مطالعه شده:

    لغات:

    1100، word smart، 800

    وربال:

    تقریبا سه دور سوالات official guide ETS زدم
    practice book1، practice book2
    big book
    barron’s
    POWERPREP® II


    کوانت:

    تقریبا بیشتر از 3 دور official guide ETS و math review
    NOVA
    مگوش و ویدئوهاش

    رایتینگ:

    هیچی، حتی یه دونه هم قبل امتحان ننوشتم، نه برای امتحان اول و نه برای دومی.

    در مورد وربال اگه بخوام تجربمو بگم در یک جمله میگم به من ثابت شده که GRE یعنی امتحان لغت + ریدینگ !!! نه فقط یکیشون. من خودم زمانی که خواستم واسه GRE بخونم میخواستم وربال حدود 150 بیارم، و اصلا حال و حوصله لغت خوندن نداشتم، ولی بعدش فهمیدم که لغت نخوندن برای من یعنی خودمو گول زدن. اون همه ریدینگ میخونی ولی چون در سوالات جاخالی نمیتونی خوب عمل کنی کلی نمره از دست میدی. اما به نظرم آدم نه باید از اینور بوم بیفته و نه از اونورش. یعنی لغت صرف خوندن کاملا اشتباست، و ریدینگ صرف خوندن هم کاملا اشتباست. هر دو باید مکمل همدیگه باشند، نه اینکه بگیم GRE ریوایز شده دیگه لغت نیاز نداره و فقط بچسبیم به ریدینگ خوندن درسته و نه اینکه بگیم کی گفته ، GRE ریوایز شده هم همچنان فقط و فقط لغت بدونی کافیه، پس بیخیال ریدینگ کار کردن.


    برا همین واسه خودم برای لغت یه حدی رو مشخص کردم، ولی چیزی که بیشتر ازهمه ازم وقت گرفت این بود که بفهمم این حد لغات برای نمره ای که میخوام چقدرهست. اینکه قبلنا میگفتند که GRE نیاز داره که 10,000 لغت مخصوص به خودشو بعد از تافل بخونی دیدم برای من بدرد نمیخوره، چون با همین مقدار لغتی که خوندم سر جلسه از لحاظ لغت اصلا اذیت نشدم، یعنی شاید دوتا یا سه تا لغت بودند که معنیشونو نمیدونستم. و همینطور اینکه واسه امتحان مثلا بیا این لیست 400تایی لغات خیلی خیلی خیلی پر تکرار رو بخون کافیه بدرد من نمیخورد، چون شاید واسه کسی که میخواست دور و بر 145 بگیره همون 400 تا کافی بود، ولی برای من که بعدا همینطور که جلو میرفتم دوست داشتم نمره بهتری بیارم همین 300-400 تا جواب نمیداد.


    القصه فکر میکنم که اگه میرسیدم که وربال ادونتج رو هم میخوندم دیگه سر جلسه لغتی نبود که بلد نباشم، بنابراین فکر نمیکنم تعداد کل لغات مخصوص GRE که در تافل باهاشون برخورد نداشتیم و الان لازمه واسه GRE یاد بگیریم کلا از تعداد لغات این 4 تا کتاب فراتر باشه. این 4 تا کتاب هر چند در بسیاری از لغات همپوشانی دارند، ولی پیشنهاد بنده برای دوستانی که میخوان نمره دور و بر 150 و بالاتر بگیرند اینه که دو تا کتاب 1100 و 800 رو بخونند (یا 1100 و اسمارت) لیست لغات خوبی رو پوشش میدند. مثلا اگه 1100 رو با 800 بخونید متوجه میشین که همپوشانی این دو کتاب زیاد نیستند، بنابراین خوندن فقط یکی از اونها کافی نیست و بهتره هر دو خونده بشند. مثلا اگه اول 920 لغت کتاب 1100 رو بخونید، بعدش در کتاب 800، ملاحظه میکنید که 620 لغتش واستون جدیده، و با خوندن این دو کتاب تعداد لغات خوبی رو یاد میگیرید که در اکثر ورد لیستها مثلا مگوش یا منهتن تکرار میشند.
    ویرایش توسط Michael82 : January 27th, 2014 در ساعت 01:09 PM
    Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts
    Charles Dickens

  4. #574

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    یکی از کارهایی که کردم و بهم خیلی کمک کرد که هم لغات بیشتری یاد بگیرم و هم مدت زمان ماندگاری لغت در ذهنم بیشتر بشه استفاده از دیکشنری Oxford American Writer's Thesaurus بود که اینجا سهیل جان آپلودش کردند. با استفاده از گلاسوری بابیلون و این دیکشنری میومدم لغات رو به طور گروهی مرور میکردم. اینجوری دسته ای از لغات که یک معنی دارند رو بهتر توی ذهنم حفظ میکردم. مثلا وقتی کلمه acerbic رو با این دیکشنری مرور میکردم، متوجه میشدم که چه کلمات مخصوص GRE دیگری باهاش هم معنی هستند که در تست زدنتون میبینید و اینطوری ماندگاری لغت توی ذهنم بیشتر میشد، مثلا اینهایی که پر رنگ کردم رو در انواع تستها به وفور و پرتکرار میبینیم:

    Syn: sharp, sarcastic, sardonic, mordant, trenchant, cutting, razor-edged, biting, piercing, stinging, searing, scathing, caustic, bitter, acrimonious, astringent, abrasive, harsh, wounding, hurtful, unkind, cruel, virulent, vitriolic, venomous, malicious, vicious

    اگه آدم وقت داشته باشه و اینها رو اینطوری واسه خودش وارد نرم افزار Anki کنه و با انکی اینطوری مرور کنه خیلی عالی میشه.
    یه چیز خیلی کمک کننده دیگه برام این بوده که کتاب افیشال گاید و پرکتیس بوکها رو زیاد خوندم. یعنی واسه من چند دور خوندن یکی دو منبع خیلی بهتر جواب میداد تا ناقص خوندن 10 تا منبع. این وسط هم لغاتی که توی سوالات این منابع میدیدم رو دوباره با دیکشنری اکسفورد مرور میکردم و میدیدم که لغاتی که ما اصلا آدم حسابشون نمیکنیم چقدر بعضی موقع ها معادل های جالبی دارند. مثلا وقتی کلمه disinterested رو (که در تست معنی بیطرف میداد، نه معنی بی میل وعلاقه) که همه بلدیم با دیکشنری اکسفورد مرور میکردم میفهمیدم که کلمات زیر یه معنی رو دارند، و بولد شده ها رو به وفور در تستها میتونیم ببینیم:

    Syn: unbiased, unprejudiced, impartial, neutral, nonpartisan, detached, uninvolved, objective, dispassionate, impersonal, clinical; open-minded, fair, just, equitable, balanced, evenhanded, with no ax to grind.

    حالا دونستن لغات به این شکل چه کمکی میکنه؟؟؟

    به نظرم در سوالات TC یک جاخالی و دو جاخالی این موضوع خیلی کمک کنندست و در SE که خیلی خیلی خیلی کمک کنندست. فقط چیزی که هست اینه که باید سوال رو درک کنیم، و حرف طراح سوال رو بفهمیم. این همون نکته ای هست که دوست عزیزمون alimoz2 اینجا بهش اشاره کردند ( توجه کنید که برای وربال هر کدام از آزمون هایی رو که د رکتابها اومدن چندین بار بزنید در حدی که حفظ بشین، جدآ میگم!!!!
    در کل توی هر سوال جی آر ای شما باید بفهمین که لحن طرف چیه، میخواد بکوبه یکی رو یا تعریف کنه ازش؟
    ) یعنی با زدن تستهای زیاد میفهمیم که طراح سوال چی میخواد بگه.

    طراح سوال در سوالات جاخالی دو تا کار بیشتر انجام نمیده: یا جمله ای که شروع کرده رو در ادامه میکوبه یا ساپورت میکنه. یعنی یا بحث رو عوض میکنه یا حمایت میکنه. برای عوض کردن بحث عموما هم از کلماتی مثل, surprisingly, ironically yet, though و امثالهم استفاده میکنه که لیست این لغات رو میتونین در اوایل کتاب بارونز مشاهده کنید.

    خب تا اینجای داستان اگه متوجه عوض شدن یا نشدن بحث شدیم در ادامه در اغلب سوالات به دو شکل بهمون clue داده میشه که جواب رو از بین گزینه ها پیدا کنیم. 1- از یک کلمه به عنوان سرنخ استفاده میکنه، 2- از چند تا کلمه یا بهتر بگیم یه نصفه جمله به عنوان سر نخ استفاده میکنه.

    در مورد اول که از یک کلمه برای سرنخ استفاده میکنه، میاد از یک کلمه مخصوص GRE استفاده میکنه نه هر کلمه ای. بنابراین نه تنها باید کلمات موجود در گزینه ها رو بلد باشیم، بلکه باید معنی این کلمه سرنخ رو هم بلد باشیم، و به همون اندازه بقیه کلمات موجود در گزینه ها و یا حتی بیشتر، دونستن معنی این کلمه مهم هست، به طوری که اگه معنیشو ندونیم دونستن معنی کلماتی که در گزینه ها به کار رفتند کمک چندانی یا اصلا کمکی نمیکنه. سعی میکنم با بیان بسیار بسیار ساده مثال بزنم که مطلبو برسونم. به عنوان مثال سوالاتی که یک کلمه رو به عنوان سر نخ بهمون میدند اینطوری هستند:

    مصیب در مهمونی نشون داد که برخلاف اینکه دوستاش میگن اون آدم taciturn هست، آدم --------- هست.

    اول که میفهمیم بحث باید برگرده و متعاقبا میفهمیم کلمه ای که توی جاخالی قرار میگیره باید متضاد taciturn باشه. خوب هر کدوم از کلمات بولد شده زیر توی گزینه ها باشه اون انتخاب میشه، ولی اگه معنی کلمه taciturn رو ندونیم یعنی الاخلاص فاتحه:

    Syn: chatty, loquacious, garrulous, voluble, conversational, communicative; gossipy, babbling, blathering; long-winded, wordy, verbose, prolix;

    برای چند کلمه هم مثلا اینطوری:
    مصیب, نویسنده کتاب صلح و صفا در هوای آزاد که برنده بهترین کتاب سال 1998 شد، و همچنین انتقادات شدیدی به کارهای قلی، نویسنده کتاب صلح و صفا در هوای بسته و توی خونه، داشت در کارهای اخیرش به علت اهمیت دادن بیش ازاندازه به جزئیات و details نشون داده که نویسنده ------------- هست.

    کل این قسمتهایی که زیرش خط میکشم عموما برای این هست که طراح سوال رو ملاج آدم راهپیمایی کنه و هیچ نقشی در تعیین گزینه صحیح نداره:

    مصیب, نویسنده کتاب صلح و صفا در هوای آزاد که برنده بهترین کتاب سال 1998 شد، و همچنین انتقادات شدیدی به کارهای قلی، نویسنده کتاب صلح و صفا در هوای بسته و توی خونه، داشت در کارهای اخیرش به علت اهمیت دادن بیش ازاندازه به جزئیات و details نشون داده که نویسنده ------------- هست.

    پس در بین گزینه ها باید دنبال آدم کار درستی باشیم که به جزئیات اهمیت زیادی میده مثلا:
    meticulous, punctilious, assiduous, fastidious

    بنابراین اگه سوال رو خوب متوجه بشیم، دونستن یه گروه از لغاتی که به جا خالی میخورند و مرور لغات با این دیکشنری و به طورگروهی میتونه خیلی کمک کننده باشه و لغات یادگرفته شده پایدارتر توی ذهن آدم میمونه، البته برای بنده اینطوری بوده و شاید برای یه نفر دیگه اصلا جواب نده. فقط چیزی که مهمه نباید همون اول کار بریم سراغ اینطور خوندن، به نظرم اگه اول 1100 و 800 رو بخونیم و بعدش از این روش فقط برای مرور استفاده کنیم و مخصوصا اگه به نرم افزار انکی و فلش کارتهامون اضافه کنیم میتونه در جای خودش کمک زیادی کنه.
    ویرایش توسط Michael82 : January 27th, 2014 در ساعت 01:28 PM
    Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts
    Charles Dickens

  5. #575

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    در مورد ریدینگ فقط و فقط بچسبین به بیگ بوک، حتی اگه وقت داشتم دو دور بیگ بوکو میخوندم ولی یه بارهم هیچ منبع دیگه ای که از ETS خارج نشده رو نمیخوندم (این فقط یه نظر شخصی هست).

    در مورد کوانت چیزی نمیتونم بگم که حتی یه ذره هم بدرد بچه های ریاضی و یا حتی رشته های دیگه که ریاضیشون قویه بخوره، اما اگه مثه من رشتتون تجربی بوده و حدود سیزده سالی هست که بعد کنکور تا الان عدد ندیدین، و تنها چیزی که از ریاضیات یادتون مونده جدول ضرب هست، math review رو دریابین. من حدود سه ماه هر روز چهار ساعت واسه کوانت وقت گذاشتم. اولاش که فکر میکردم حتما باید کلاس خصوصی برم !!! (سر پیری و معرکه گیری). خلاصه شروع کردم به خوندن math review. فصل اول که حسابان هست رو تموم کردم و دو روز بیشتر نگذشته بود که رفته بودم سراغ فصل دوم، یعنی جبر، که کل حسابان هر چی خونده بودم همرو فراموش کردم. تا رفتم فصل سوم، یعنی هندسه، جبرم فراموش کردم. و متعاقبا دیگه دستم اومده بود که وقتی رفتم فصل چهارم که اتفاقا صفحاتشم زیاد بود باید هندسه رو فراموش کنم. خلاصه مجبور شدم که سه دور math review رو بخونم و در دور سوم اومدم همینطور که میخوندم برای خودم توی کاغذ A4 خلاصه برداری میکردم، که کل math review رو 40 صفحه خلاصه برداری کردم. من که تموم کردن دور اول math review برام بیشتر از یه ماه و نیم طول کشید، با داشتن این خلاصه ها دیگه 5-6 روزه کل ریاضیات مربوط به GRE رو دوره میکردم.

    دیدن ویدئو های مگوش هم خیلی کمک کننده بود. برای من NOVA حکم طلا رو داشت، و عملا خیلی بهم کمک کرد. هر چند کتابی هست که مال GRE قدیمه، ولی نکاتش خیلی مغز تنبل منو پویا کرده بود.

    در کل اینا تجربیات بنده بوده، و چیزی بیشتر از تجربیات یه نفر نیست و صد در صد درست ترین راه نیست، بلکه فقط راهیه که من طی کردم، همین. امید که حتی یک نکته مفید برای دوستان داشته باشه.



    برای همه دوستان عزیز آرزوی موفقیت دارم، وفراموش نکنید که این امتحانات مرحله حقیری بیشترتوی زندگی نیستند، و فقط خودتونو عشقه
    Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts
    Charles Dickens

  6. #576
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    May 2009
    رشته و دانشگاه
    کارشناسی مهندسی نرم‌افزار - صنعتی امیرکبیر
    ارسال‌ها
    31

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    با سلام

    من امتحان GRE (کاغدی) تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۳ رو دادم:

    وربال: ۱۶۴ (۹۳٪)
    ریاضی: ۱۷۰ (۹۸٪)
    انشا: ۴٫۵ (۷۸٪)


    -----------

    کتابها و تست‌هایی که اختصاصاً برای آزمون GRE خوندم به این شرح هستند:
    تست‌های وربال، و خوندن توضیحات کتاب GRE کاپلان در مورد نوشتن انشا (منتها قبل از امتحان هیچ فرصت نکردم برای انشا تمرین بکنم)
    تست‌های وربال و ریاضی کتاب Official Guide
    تست‌های وربال و ریاضی برنامهٔ POWERPREP II
    تقریباً ۲۰ صفحهٔ اول کتاب ۱۱۰۰ لغت بارونز (بعد دیدم اصلاً مفید نیست و کنار گذاشتمش)

    -----------

    اما فعالیت اصلی که سبب کسب نمرهٔ بالا شد، موارد بالا نبود؛ دلیل اصلیِ «موفقیت» این بود که من در طول ۳-۴ سال گذشته، سعی می‌کردم از زمان‌های تلف‌شده در روز (رفت/برگشت از دانشگاه، قبل از خواب، ...) استفادهٔ مفیدتری بکنم، و عمدتاً در حال گوش دادن به آدیوبوک‌ها و بعضاً پادکست بودم. این کار رو هم ۱۰۰٪ بخاطر تفریح انجام می‌دادم (چون من همیشه از خوندن کتاب لذت می‌بردم و در سالهای کودکی/نوجوانی به‌ندرت کتاب از دستم می‌افتاد!) و این‌که انجامش باعث کسب نمرهٔ بالا شد صرفاً یک‌جور added benefit بود، و نه هدف اصلی. اما این دلیل نمی‌شه افرادی که قصدشون بیشتر کسب نمرهٔ بالاست نتونن از تجربیات من استفاده بکنند.

    قبل از توضیح بیشتر، قصد دارم یک ادعایی بکنم، که فکر می‌کنم با در نظر گرفتن نمرهٔ بالایی که گرفته‌ام باید مسموع باشه: «کلماتی که در آزمون GRE آورده می‌شه، برخلاف ادعای بعضی افراد، اصلاً کلمات قدیمی، غیرمصطلح و archaic نیست؛ حداکثر سطح کلمات GRE بالاتر از کتاب‌های نوجوانان مثل «هری پاتر» نیست!». من حاضرم در مورد این مسأله شرط‌بندی هم بکنم (سر مبلغ خیلی زیادی)، چون می‌دونم که برنده‌ام
    (من در این یادداشتم همه‌ش از کتاب «هری پاتر» مثال می‌زنم چون هم متن سبکی داره، هم افراد زیادی اون رو به فارسی خونده‌اند و اگر بخوان متن اصلی رو بخونن/گوش بدن به‌خاطر آشنایی قبلی براشون ساده‌تر خواهد بود، و هم این‌که آدیوبوکِ این مجموعه واقعاً بی‌نظیره؛ وگرنه اگر قصد بر توصیه باشه من آثار نویسنده‌هایی مثل ناباکف، رشدی، جویس، اورول، ... رو بیشتر توصیه می‌کنم؛ سطح لغات آثار این نویسنده‌ها به‌مراتب بالاتر از هری‌پاتره، و شاید برای آزمون GRE حتی مفیدتر هم باشه.)

    من آزمون GRE رو در ماه اکتبر هم دادم؛ دلیل این‌که برای هر دو تاریخ ثبت‌نام کردم این بود که متوجه شدم امتحان اول، صبحِ بعد از شبِ عروسیِ خواهرمه! و من بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده، ساعت ۳:۳۰ شب خوابیدم و ۶:۱۵ صبح بلند شدم و برای آزمون رفتم. با این‌حال، باز هم نمرهٔ بالایی گرفتم: وربال ۱۵۹، کوانت ۱۶۸، انشا ۴٫۵. خودم دلیل این‌که خستگیِ وحشتناک اون روز باز هم باعث نشد من نمرهٔ پایینی بیارم رو دقیقاً به نحوهٔ آمادگی‌م برای آزمون ارتباط می‌دم: این‌که با کتاب ۵۰۴ و ۱۱۰۰ و ۳۵۰۰ و امثالهم جلو نرفته بودم؛ این‌که کلماتی که بلد بودم رو دو هفته قبل و از روی فلش کارت‌ها یاد نگرفته بودم که با کمی خستگی فراموششون کنم. یعنی، هر چیزی که بلد بودم در حافظهٔ بلندمدتم ضبط شده بود و نه حافظهٔ فرار کوتاه‌مدت. شاید این دلیل درستی نباشه، اما من وقتی حال خودم در اون جلسه رو به‌یاد می‌آرم (از هر نظر exhausted، به‌شکلی که برای وربال دوم و دو قسمت ریاضی با این‌که ۴-۵ دقیقه وقت داشتم اما توانِ برگشتن و چک کردن پاسخ‌ها رو نداشتم)، هیچ دلیل دیگری نمی تونم براش بیارم...

    به‌هر حال، قصدم از نقل خاطرهٔ بالا آوردن شاهد برای این مدعا بود که بهترین، راحت‌ترین، لذت‌بخش‌ترین، و مطمئن‌ترین راه برای کسب نمرهٔ بالا، تمرین مستمر زبان انگلیسی در طول زمانِ طولانی‌ایه؛ و نه خوندن کتابهای جورواجور ۱۱۰۰ و ۳۵۰۰، اون هم دو-سه ماه قبل از امتحان؛ چرا این کتاب‌ها خیلی مفید نیستند (از نظر من)؟ چون هیچ context ـی بهتون نمی‌دن. درسته که سعی می‌کنن داستان کوتاهی برای هر لغت بگن، اما این داستان‌ها عمدتاً واقع‌گرایانه نیستند و کاربردهای خوبِ اون کلمات رو نشون نمی‌دن (یا حداکثر یک shade از معانی اون کلمه رو بهتون می‌نمایانند؛ در حالی که برای موفقیت در GRE باید معانی مختلف یک کلمه/صفت/فعل/اصطلاح رو بدونید و نه فقط مصطلح‌ترینشون رو)، و از اون مهمتر، شما تا موقعی که می‌رید صفحهٔ بعد اون داستان رو فراموش کرده‌اید! داستان ۵۵ کلمه‌ای خانم و آقای فلان که می‌رن فلان‌جا خرید و فلان اتفاق براشون می‌افته (به‌سبک کتاب ۱۱۰۰) نه جذابیتی داره نه دلیلی برای ماندگاری‌ش توی ذهن شما هست؛ درحالی‌که وقتی شما یک رمان (یا کتاب تاریخی یا بیوگرافی) رو می‌خونید، اون ده‌ها و صدها هزار کلمه همه‌ش در مورد یک موضوعه. وقتی شما هزاران صفحه داستانی مثل مجموعهٔ «هری پاتر» که نثر قشنگی داره (هرچند ممکنه مثل من براتون داستانش بسیار بسیار خسته‌کننده و اعصاب‌خردکن باشه!) رو می‌خونید، اون کلمات تا مدت‌ها در ذهن شما باقی می‌مونن. وقتی در کتاب ۱۱۰۰ معنای surreptitious رو یاد می‌گیرید، احتمالش خیلی بیشتره که معناش رو چند روز بعد فراموش کنید، تا این که اون رو به‌دفعات در کتاب بخونید. به‌احتمال زیاد هم اصلاً معناش رو با supercilious و sycophantic و sanctimonious و susceptible و مشابهاتش (که همه رو سعی کرده‌اید در طول چند هفته وارد ذهنتون بکنید!) قاطی می‌کنید... یا مثلاً نخواهید توانست بین لغات trudge و swagger و amble و limp و skip و shuffle و stride و tramp و tromp و slug (که همه می‌تونن به نحوه و mood شخص در هنگام راه رفتن اشاره بکنند) تفاوتی قائل بشید، چرا که اونها رو در کاربرد ندیده‌اید و براتون معنای ذهنی ندارن. مثلاً من وقتی می‌شنوم trudge یه حس منفی و «خسته» بهم دست می‌ده، و در عوض stride احساس مثبتی برام داره، چون به‌قدری این لغات رو در کاربرد و در کتابهای مختلف دیده‌ام که معناشون در ذهنم یک‌جورهایی hardwire شده و این احساساتِ مثبت و منفیِ القائی که می‌گم واقعاً غیراختیار و ناخودآگاه هستند... درست مثل یک بچهٔ ۵-۶ ساله، که اگر ازش بپرسید «خوشحالی» یعنی چه، نمی‌تونه جواب بده، اما مفهومش رو کاملاً درک می‌کنه.

    از همهٔ این مسائل گذشته، به‌این فکر کنید که قصد اکثر ما سالها (یا برای همیشه) زندگی کردن در کشوری انگلیسی‌زبانه؛ در هر حال که باید سطح سوادِ عمومی‌مون از انگلیسیِ کاربردی رو بالا ببریم (برای نیازهای روزانه، و همین‌طور حضور در اجتماع و فعالیت‌هایی مثل خوندن روزنامه و فیلم دیدن و صحبت کردن در مورد اقتصاد و سیاست و ...) — چرا به‌جای سعی در حفظ کردن یک‌سری لغت (که خودمون هم می‌دونیم خیلی زود، شاید حتی قبل از تاریخ امتحان، از خاطرمون می‌رن)، وقتمون رو صرفِ فعالیتی مفیدتر (و hopefully لذت‌بخش‌تر!) با آثاری ماندگارتر بر سطح سواد انگلیسی‌مون نکنیم؟ خصوصاً با در نظر گرفتن این‌که اکثرمون در روز اوقات مرده‌ای (مثلاً در مسیر رفت و برگشت) داریم که الآن اصلاً ازشون استفادهٔ مفیدی نمی‌کنیم...

    بنابراین، من به همهٔ کسانی که قصد دارند اصولی سطح زبان خودشون رو بالا ببرند، و بیشتر از ۵-۶ ماه زمان برای این مسأله دارند، توصیه می‌کنم که به خوندن کتاب/گوش‌دادن به آدیوبوک روی بیاورند. من قول می‌دم اگر کسی فقط ۴-۵ جلد از کتابِ نسبتاً ساده‌ای مانند «هری پاتر» رو (ترجیحاً دو بار) بخونه، بعیده در قسمت وربال زیر ۱۵۰ بیاره.

    اگر احیاناً کسی قصد داشت به توصیه‌های من گوش بکنه، نام چند آدیوبوکِ پیشنهادی رو (به‌ترتیبِ سختیِ متن) در زیر آورده‌ام که می‌تونه برای شروع مفید باشه. همهٔ این آدیوبوک‌ها کیفیت ضبط و narration بسیار خوبی دارن:


  7. #577
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    ارسال‌ها
    74

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    نقل قول نوشته اصلی توسط ucb نمایش پست ها
    نمرات آزمون ورقه ای 12 اکتبر

    وربال 158
    کوانت 166
    رایتینگ 3.5

    نمرات آزمون کامپیوتری 7 ژانویه (مرکز سنجش)

    وربال 164
    کوانت 170
    رایتینگ Pending

    برای آزمون ورقه ای 12 اکتبر حاضر بودم قسم بخورم که ریاضی هیچ خطایی نداشتم ولی 166 شدم! آزمون کامپیوتری 7 ژانویه رو که تموم کردم مطمئن بودم حدافل 2 خطا دارم ولی ظاهرا خطایی نداشتم و 170 شد! نظر قطعی من اینه که آزمون کامپیوتری از هر نظر بهتره و باید بجای ورقه ای کامپیوتری بدیم بویژه برای بخش رایتینگ. البته من رایتینگ 12 اکتبر 3.5 شدم و حالا باید ببینم تو آزمون کامپیوتری چند میشم.

    من 9 ماه خوندم و از توصیه های موجود در همین سایت استفاده کردم و همه منابع اصلی رو خونده بود. خیلی نکته جدیدی نیست که بگم. دوستان قبلا گفتنی ها رو گفتن!
    خوب نمره رایتینگ هم خدا رو شکر 4.0 شد. دوستان دقت کنن که نمره GRE از اهمیت بالایی برخوردار هست. برای GRE تلاش کنید نمره زیر رو بیارید تا شانس پذیرش و فاندتون بالا باشه:

    وربال: حداقل 150 ترجیحاً 155 (وربال رو اگه 150 هم بشید قابل اغماضه. بالای 160 اهمیت خاصی نداره و دوستان با 155 از هر دانشگاهی پذیرش گرفتن)
    کوانت: حداقل 166 ترجیحاً 170 (ریاضی رو اگه 166 هم بشید تا حدی قابل اغماضه ولی دیگه کمتر نگیرید)
    رایتینگ: حدلقل 3.5 ترجیحاً 4.0 (توجه کنید که نمره رایتینگ 3 ضعیف حساب میشه و با 3.5 متفاوته. اگه رایتینگ رو 4 بیارید که دیگه حرفی توش نیست)

    گرفتن وربال 150 ریاضی 170 و رایتینگ 3.5 خیلی سخت نیست ولی برای پذیرش و فاند خیلی خیلی اهمیت داره. موفق باشید.

  8. #578
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    ارسال‌ها
    11

    پیش فرض پاسخ : تجربیات آزمون كاغذي 8 فوريه 2014 (19 بهمن 92)

    V:153
    Q:169
    AW:3.5

    نقل قول نوشته اصلی توسط MahmoodCE نمایش پست ها
    سلام
    V:139
    Q:156
    AW:2
    من فقط 4 روز برای کوانت وقت گذاشته بودم. به نظر دوستان میشه با حفظ کردن 1100 لغت نمره 150 از Verbal گرفت؟ برای Writting چیکار باید کرد؟ برای کوانت بهترین منبع چی هست؟ تشکر
    بعيد ميدونم. من 1100+800+برزآبادي خوندم. قبلشم واسه تافل 3 تا كتاب لغت خوندم. با همه اينا شدم 153. كلا 160 به بالا واقعا بايد زمان بذاري واسش

  9. #579
    ApplyAbroad Guardian
    hpmoner آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    رشته و دانشگاه
    Ph.D. in Computer Science, Drexel University
    ارسال‌ها
    1,649

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    V 145
    Q 165
    W 3
    من کلا 3هفته وقت گذاشتم که مفیدش 2 هفته هم نمیشد. البته سال قبلش چون می خواستم ثبت نام کنم یه سری مطالعه پراکنده داشتم ولی از اون موقع بیشتر از یکسال میگذشت.
    منابع خود ETS رو کامل کار کردم و کتاب barron's هم خیلی کم نگاه داشتم.
    **دوستان کامپیوتری و برقی، اپلیکنت های امریکا، اگه دوست داشتید -> اینجا<- رو مطالعه بفرمایید**
    **سوالات محتمل روز مصاحبه سفارت امریکا**


  10. #580
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    رشته و دانشگاه
    FUM
    ارسال‌ها
    34

    پیش فرض پاسخ : ( دیتابیسGRE ) با ذکر برنامه ریزی و کتابهای خوانده شده

    v:142
    Q: 152
    W:3

    کمتر از یک هفته! جهت آشنایی با امتحان؛ افیشال گاید و پرکتیس ای تی اس رو خوندم واسه تمرین فقط کوانت کار کردم.

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •