صفحه 1 از 80 123456789101151 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 794

موضوع: تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

  1. #1
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    ارسال‌ها
    62

    پیش فرض تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    سلام دوستان،

    من بالاخره دیشب از باکو برگشتم. اینجا گزارش کامل سفر و مصاحبه و هر چیز که لازمه کسی که می خواد اونجا بره بدونه رو می ذارم. پیشنهاد می کنم کسی که برای باکو وقت گرفته یا جای دیگه وقت پیدا نکرده اینجا رو بخونه.
    من اول از دوبی وقت گرفته بودم چون جاهای دیگه وقتا پر بود. دیگه توضیح نمی دم که چطور شد وقت دوبی رو کنسل کردم و باکو رو گرفتم ولی همینقدر بدونید که ترجیح می دادم برم دوبی و کمی نگران بودم.

    گرفتن وقت از سفارت:
    مثل بقیه جاها اول فرم ds156 رو پر کنید و بعد با استفاده از بارکد این فرم و شماره پاسپورت وقت را رزرو کنید و بعد sevis fee رو پرداخت کنید. مبلغ 131$ رو باید در خود سفارت و در واقع به منشی کنسول پرداخت کنید. لازم به پرداخت از طریق بانک نیست.

    گرفتن ویزا و بلیط برای سفر به باکو:
    من از یک آژانس خواستم که برام ویزا بگیره و بعد از سه روز ویزا رو گرفت (ویزای یک ماهه) و 120 تومن پول گرفتن ویزا رو دادم. پیشنهاد می کنم اول سفارت آذربایجان زنگ بزنین و ببینین چطوری ویزا می دن شاید اصلا لازم به دادن این همه پول نباشه. آژانسی که من ازش ویزا و بلیط رو گرفتم اسمش تندر است و شمارش 66433677 است. با آژانس های دیگه هم چک کنین ببینین چقدر برای ویزا پول می گیرن. قیمت بلیط با هواپیمایی AZAL حدود 340 تومن شد که ساعت 2 نصفه شب پروازش بود. البته iranair ارزونتره. ارزون ترین راه رفتن زمینی هستش که با این ولوو ها می شه رفت و نفری 30 تومنه که 10 شب راه می افته و 5 بعدازظهر فردا می رسه. توجه داشته باشید که اگه می خواین مثلا تا اردبیل رو هوایی برین و بعدش زمینی باید بدونین که گمرک آذربایجان مثل اینکه ساعت 8 صبح اینا شروع به کار می کنه که همون موقع می تونین از مرز رد شین. اگر در مورد سفر زمینی سوال داشتین زنگ بزنین ترمینال غرب ازشون بپرسین که چطوری میشه زمینی رفت. من از این طریق شماره تماس راننده ولوو رو پیدا کردم ولی الان گمش کردم.

    چقدر دلار ببریم؟
    واحد پول باکو Manat هست که یک manat برابر یک euro است. بجز اون 131$ که به سفارت باید ببرید اصلا دلار نبرید و از همین جا به مقدار لازم manat بخرید و ببرید. در مورد هزینه ها هم در ادامه توضیح می دم.

    سفر به باکو:
    پرواز حدود 2 ساعت شاید یک کم کمتر طول کشید. وقتی به فرودگاه رسیدیم ساعت پنج صبح بود و خیلی تاکسی نبود. ما هم بدون اینکه با راننده تاکسی در مورد قیمت صحبت کنیم سوار شدیم. خود راننده ما رو به یک هتل خیلی بد برد ما هم چون جایی رو نمی شناختیم به ناچار اونجا موندیم. راننده از ما می خواست 50 manat یعنی یورو بگیره با کلی چونه به 40 تا راضی شد ولی درواقع کرایش 20 تاست. ما اینو بعدا فهمیدیم. اونجا تاکسی متر ندارن بنابراین هر وقت خواستین سوار تاکسی بشین اول باهاش قیمت رو طی کنین. به نظرم به همین راننده های فرودگاه هم بیشتر از 20 تا ندین و از اول باهاشون صحبت کنین.
    من بعد از موندن یک شب در این هتل که بهتون گفتم یک هتل دیگه پیدا کردم. ما رفتیم empire هتل که یک هتل 4 ستارست و گفت برا اتاق single شبی 90 مانات و ما هم نخواستیم خودش یک جایی رو معرفی کرد که وابسته به همین هتل بود اسمش guest house inn است که آدرس و تلفنش رو اینجا می نویسم. این هتل شبی 50 تا برای اتاق single و 60 تا برای double می گیره ولی فکر کنم با چونه بشه کمتر هم گرفت.

    address: 16/21 azadlig prospecti, baku
    tel: (994 12) 493 59 12, 493 41 67

    قبل از رفتن به باکو باهاش تماس بگیرین و بگین می خواین رزرو کنین که حتما جا داشته باشد. مدیرش یک خانم بود که انگلیسی هم بلد بود اونجا زیاد مردمش انگلیسی بلد نیستن. هتل تمیز بود و مدیرشم مهربون بود. راستی صبحانه و لباسشویی هم جز این 50 تایی که می دین هست.

    از این هتل تا سفارت آمریکا خیلی نزدیکه. پیاده هم می شه رقت. تاکسی ها معمولا 5 مانات می گیرن تا شما رو یک جا ببرن.
    یادتون باشه در باکو هر چیزی خواستین بخرین اول قیمتش رو بپرسید بعد بخرید چون بعضی وقتا بصورت غیر قابل باوری گرونه. مثلا نیم کیلو شایدم کمتر گوجه سبز بود 10 مانات. باورتون میشه؟
    راستی باکو ساختمانهای قدیمی و تاریخی قشنگی داره که می تونین برین ببینین. مغازه های شیکی هم داره که به این هتله تقریبا نزدیکه. رستوران های خوبی هم داره. بعضی هاش خیلی گرونه اول از قیمت غذاها اطلاع حاصل کنین بعد چیزی بخورین ;D. راستی اگر جایی خواستین چیزی بخورین مثلا چای یا حالا هر چی، حواستون باشه اینا کلی مخلفات هم میارن که بعدا همرو چند برابر حساب می کنن. پس فقط اون چیزی رو که می خواین بخورین و اگر چیزه دیگه اوردن بگین نمی خوام که بعدا از دیدن صورت حساب شکه نشین.

    مصاحبه سفارت:

    وقت سفارت من ساعت 9 بود و من یک ربع به 9 دم در سفارت بودم. گفتن همون بیرون باید تا ساعت 9 منتظر شیم. ساعت 9 وارد شدیم. اولش پاسپورتمو گرفتن و یک سری چیزا نوشتن و بعد یک کارت دادن که باید روی لباس نصب می کردیم. پوشه هم می ذارن ببرین تو ولی کیفو نه. خودشون همونجا نگه می داشتن. رفتم داخل یک کم که جلو رفتم دست راست یک سری پله بود که رفتم بالا و دست چپ یک در بود که باید از اون می رفتم تو. داخل شدم تقریبا جز اولین افراد بودم. فکر کنم تا ساعت 9:30 همینطوری نشستیم و هیچ خبری نبود بالاخره منشی کنسول اومد و افراد رو بنوبت (فکر کنم همون نوبت وقت اینترنتی) صدا کرد. هرچی که می خواستیم کنسول ببینه رو بهش دادیم و همینطور اون 131$ رو که یک رسید بهمون داد. 5 نفر قبل از من بودن. حدود ساعت 10 کنسول شروع به کار کرد. هیچ officer اونجا نبود و کنسول مستقیما مصاحبه می کرد. کنسول مدارک فرد رو نگاه می کرد و بعد اسمش رو صدا می زد. 5 نفری که قبل از من بودن بجز یک خانمه که اصلا نمی تونست انگلیسی حرف بزنه فکر کنم همگی قبول شدن. بیشتر تفریحی می رفتن یا برای کار. مصاحبه ها بین 5 تا 10 دقیقه طول می کشید. بالاخره ساعت 11 نوبت من شد.

    راستی من full fellowship از دانشگاه city university new york در رشته speech, language and hearing science داشتم. با خودم هر چیزی که فکر کنین لازمه برده بودم. ولی چیزایی که دادم به منشی کنسول تا بهش بده فقط فرمهای ds، i20 و یک support letter از طرف استادم بود که اونم لازم نبود ولی من دادم دیگه. اینم مصاحبه:

    C: consul.
    M: me.

    M: hello,
    C: hello, I am sure that I didn't pronounce your name correctly.
    M: Maybe, please pronounce it again.
    C: ....,
    M: excellent. it is almost right. actually my name is a little bit difficult to pronounce in my own language..
    C: really?
    M: yes.
    C: so you want to go to study?
    M: yes.
    C: what do you wanna study?
    M: ...
    C: and you have a support letter from ...
    M: yes., she'll be my mentor.
    C: o, and the university will pay you?
    M: yes.
    C: thats very good.
    M: yes.
    C: have you ever been in us?
    M: no, it'll be the first time and also its the first time that I go abroad. but I don't feel that I am abroad, baku is the same as my country. but its very unpopulated. It was really interesting for me
    C: yes, it is. you want to go NYC, it is very crowded.
    M: yes and my city is very crowded too.
    C: ok, tell me where did you learn english, your english is very very good.
    M: thank you very much. during my studies in university I studied everything in english. I used english references and so on.
    C: I see no problem to give you visa but the clearance will take several days. do you have list your publication?
    M: yes, here you are. Its my cv.
    C: thank you, can i take this?
    M: of course. how many days it will take for visa clearance?
    C: usually 2 or 3 days, and maybe 1 day but is rare. you can stay here and enjoy visiting the old city.
    M: ok, thank you very much.
    C: I hope you'll go NYC,
    M: Thank you , I hope so
    M: ok, thank you , bye bye
    C: byebye

    شاید یک قسمت هایی از مصاحبه رو نگفته با شم ولی همونطور که می بینین خیلی دوستانه بود و من موقع مصاحبه خیلی راحت بودم کنسول خیلی ادم خوبی بود. خندم گرفته بود که من قبلا چرا اینقد نگران مصاحبه بودم. بنظر من باکو گزینه خیلی خوبی برای گرفتم ویزاست.
    امیدورام همگی بتونن ویزا بگیرن. اگر کسی سوالی داشت می تونه برام پیغام خصوصی بذاره یا اینکه تو همین قسمت مطرح کنه. موفق باشید.
       

  2. #2
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    ارسال‌ها
    62

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    راستی یادم رفت بگم من دختر هستم. برای ویزای F1 هم اقدام کرده بودم.
       

  3. #3

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    To days to be cleared!!!
    They must be kidding
    ...زیرا که مردگان این سال عاشق ترین زندگان بوده اند.

  4. #4
    nayyeri
    Guest

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    تبریک می گم و ممنون بابت اطلاعات خوبی که ارائه کردین.

    ولی مطمئن هستین که Clearance رو گفت 2-3 روز؟ 2-3 ماه نبود؟

  5. #5
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    ارسال‌ها
    62

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    نقل قول نوشته اصلی توسط nayyeri
    تبریک می گم و ممنون بابت اطلاعات خوبی که ارائه کردین.

    ولی مطمئن هستین که Clearance رو گفت 2-3 روز؟ 2-3 ماه نبود؟

    گفت برای clearance خیلی احتمالش کمه که یک روزه انجام بشه. گفت ولی معمولا 2 یا 3 روزه انجام میشه. من با خود کنسول داشتم حرف می زدم شوخی هم نداشت. من می خواستم اونجا بمونم ولی بعد چون حوصلم خیلی سر رفته بود تصمیم گرفتم برگردم. وگرنه می خواستم تا سه شنبه بمونم. خود کنسول هم فهمید که فقط واسه کلیرنس اونجا منتظرم چون گفتم من حوصلم از باکو سر رفته، گفت برو چند روز استراحت کن تا کلیرنست بیاد.
    حالا هر وقت کلیرنسم اومد تو سایت می گم تا ببینیم که واقعا چند روزه طول می کشه.
       

  6. #6
    Senior Member emperial آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    ارسال‌ها
    587

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    اولاًً از همه و خانوم IVI تقاضا میکنم همین جا سؤال جواب کنید نه بصورت پیام خصوصی. از IVI هم ممنون که اطلاعاتشو در اختیار بقیه میذاره.
    در مورد pick up کنسول نگفت که میشه با پست یا راه دیگه بگیرید. حتماً باید حضوری برید ؟
    الان که دو سه روز گذشته اسمتون یا شمارتون در اومده؟

  7. #7
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    ارسال‌ها
    62

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    من یک توضیحی درباره حرف کنسول بدم که گفت دو سه روز.

    کنسول بمن گفت being cleared in one day is rare and it is commen to be cleared in 2 or 3 days
    من بهش گفتم من فقط بخاطر ویزا اینجا می خوام بمونم و کاری برای انجام دادن ندارم. گفت خوب می تونی دو یا سه روز استراحت کنی، گفت ما با موبایلت تماس می گیریم. پرسید موبایلت اینجا کار می کنه. گفتم اره. گفت خوب ما باهات تماس می گیریم و بعد میای و پاسپورتتو میاری و یک روز پیش ما می مونه و فرداش می تونی بیای بگیری. حتی اول گفت می تونم پاسپورتتو نگه دارم یعنی اینقدر کلیرنس کوتاه بود مدتش که می خواست نگه داره ولی گفت بهت می دم چون ممکنه لازمت بشه. حالا واقعا نمی دونم شایدم بیشتر طول بکشه. منشی به من گفت ممکنه یک ماه هم طول بکشه و من بهش گفتم ولی خود کنسول به من گفت دو یا سه روزست. اونم گفت حالا دوشنبه و سه شنبه تماس بگیر ببینیم میاد یا نه.
    کنسول گفت ایرانی قبلی که اومده بود تو یک روز کلیر شد ولی احتمالش خیلی کمه که یه روزه کلیر شی و معمولا دو یا سه روز طول می کشه.
       

  8. #8
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    ارسال‌ها
    62

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    نقل قول نوشته اصلی توسط alibme-1362
    تجربه جالب و متفاوتی بود، فقط یه سوال پیش میاد و اون اینکه باکو جدیدا اضافه شده به کنسول های مجاز برای ویزای دانشجویی ایرونیا یا اینکه کشف نشده بوده تا حالا؟!!!
    فکر کنم باکو جدیدا اضافه شده. چون اگه تو سایتش برین می بینین یک جا نوشته ما به ایرانی ها ویزا نمی دیم ولی یک جای دیگه نوشته می دیم. احتمالا اون که گفته نمی دیم مال قبلا بوده و بعد دیگر اون قسمتو درست نکردن. در هر صورت من که اونجا رفتم حدود سی نفر بودن که هیچ کدوم ایرانی نبودن. البته بعد که از سفارت اومدم بیرون یک زن و شوهر ایرانی رو دیدم که می خواستن برن ویزا بگیرن ولی نفهمیدم موفق شدن یا نه.
       

  9. #9
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    ارسال‌ها
    62

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    نقل قول نوشته اصلی توسط emperial
    اولاًً از همه و خانوم IVI تقاضا میکنم همین جا سؤال جواب کنید نه بصورت پیام خصوصی. از IVI هم ممنون که اطلاعاتشو در اختیار بقیه میذاره.
    در مورد pick up کنسول نگفت که میشه با پست یا راه دیگه بگیرید. حتماً باید حضوری برید ؟
    الان که دو سه روز گذشته اسمتون یا شمارتون در اومده؟
    اینجا شماره ای نیست. خودشون با تلفنم تماس می گیرن که بیا. علتش فکر کنم خلوتی اونجاست. اینو که می شه با پست یا راه دیگه رفت گرفت می پرسم و همین جا می گم. اون روز اینقدر از راحتی مصاحبه خوشحال بودم که یادم رفت این چیزا رو بپرسم.
       

  10. #10
    ApplyAbroad Veteran
    farhan6155 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    ارسال‌ها
    601

    پیش فرض پاسخ : تجربیات و نتایج مصاحبه در باکو در سال ۲۰۰۹

    دوستان دقت كنيد كه فقط ويزاست كه دست كنسول يا آفيسر سفارت هست. مراحل كليرنس همگي در آمريكا انجام ميشه و ربطي هم به اين نداره كه شما كجا مصاحبه شده باشيد. در واقع همه پرونده ها يه جا بررسي ميشه. حتي اينكه تو يه سفارتي از شما مدارك كمتري بخواهند نه تنها دليل بر خوب بودن اون سفارت نيست بلكه ممكنه در خيلي از مواقع پروسه كليرنس شما رو طولاني تر كنه. همونطور كه خيلي از بچه هايي كه اين مراحل رو گذروندن، ميدونن، تا FBI مطمئن نشه كه كيس شما مشكلي نداره شما رو كلير نمي كنه و حتي ممكنه بعد از گرفتن ويزا (نه كليرنس) بارها از شما مدارك مختلف رو بخوان.

    پس من همچنان فكر مي كنم سفارتي بهتر هست كه تمام تجربه ها رو در زمينه ايراني ها داره و مي دونه كه چه چيزايي براي ايرانيا مهمه.


صفحه 1 از 80 123456789101151 ... آخرینآخرین

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •