صفحه 39 از 59 نخستنخست ... 293031323334353637383940414243444546474849 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 381 تا 390 , از مجموع 589

موضوع: ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

  1. #381

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    نقل قول نوشته اصلی توسط appy نمایش پست ها
    سلام احیانا شما نه جولای مصاحبه نداشتید؟

  2. #382

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    کسی بوده بیفاند باشه و از باجه 10 اپروو شده باشه؟

  3. #383
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    May 2012
    رشته و دانشگاه
    IUST- Electrical engineering-Control
    ارسال‌ها
    8

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    بله هم من هم خیلیای دیگه که تو این سایت نوشتن ( و حتی ننوشتن و من میشناسم ) از اون آقا درجا گرفتیم

  4. #384
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    رشته و دانشگاه
    مهندسی مکانیک
    ارسال‌ها
    9

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    سلام دوستان ،
    منم تاریخ ۱۰ جولای مصاحبه داشتم، همه چیز همون طوری بود که پیش بینی میشد، هم میخواستم تشکر کنم از همه بچه هایی که تجربشونو برای بقیه میگن هم اگه سوال خاصی بود جواب بدم.
    من برای مستر مکانیک اقدام کردم فاندم دارم ولی کلیر خوردم
    غیر از یه دختر خانوم که یه بار دیگم ریجکت شده بود، و یه دختر دیگه که میگفت اسپانسرش داییش بوده (نه پدرش) و یه آقا دانشجوی م.شیمی که در جا ریجکت شدن بقیه همه کلیر خوردن.
    شامل خودم و ۴ تا پسر دیگه که برای پی اچ دی اقدام کردن. ( مکانیک، عمران، صنایع)
    دوتا دخترم یکی مدیریت جهان گردی یکی دیگه رو نمیدونم چه رشته ای درجا مولتی گرفتن.
    امیدوارم همه موفق باشنو به موقع ویزاشون بیاد.

  5. #385
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    ارسال‌ها
    6

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    سلام دوستان من 7 جولای مصاحبه داشتم مستر بدون فاند(MBA OF HOSPITALITY) .با اینکه خیلی به bs گیر داد و من یه BS از یه حساب بانکی دیگه اسپانسرم هم نشون دادم یعنی واسه 34000 دلار توی I20 یه چیزی نزدیک به 70000 تا نشون دادم. ولی کلا آفیسر کلی باهام شوخ و خوش اخلاق بود.مولتیپل درجا بهم داد. بون استرس برید همه چی حله.

  6. #386
    Junior Member Kiefer24 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    ارسال‌ها
    32

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    سلام،

    مصاحبه من روز ۱۱ جولای بود. ساعت دو بعدازظهر. شب قبلش استاد راهنمام برام Research Pan فرستاده بود. اون روز کمی دیر بیرون رفتم و کلی پیاده روی کردم تا محل مورد نظرم برای گرفتن پرینت رو پیدا کنم. به همین خاطر خیلی دیر برگشتم و ۴۰ دقیقه دیرتربه سفارت رسیدم. کسی هم نپرسید که چه ساعتی وقت داشتم. بسیار فضای آرام و خلوتی بود. به محض اینکه شماره گرفتم و نشستم اسمم رو برای تحویل مدارک، اسکن اثر انگشت و بالاخره مصاحبه صدا کردند. در حالی که افرادی بودند که از یک ساعت قبل و بیشتر منتظر بودند من به همین سرعت به باجه های ۷، ۴ و ۱۰ فرا خوانده شدم. اما باجه ۱۰: باید این رو بگم که آفیسر مصاحبه کننده تقریبا هیچ مدرکی جز i-20 و bs رو از من نخواست. BS خود من حدود ۲۰۰۰ دلار از مبلغ i-20 کمتر بود اما تنها از من پرسیده شد که سال دوم را چکار می کنم! حتی bs دوم که از طرف مادرم بود رو هم نخواست و گفت که نیازی نیست. از من سوال کردند که الان تدریس می کنی؟ که گفتم الان نه، چند سال پیش تدریس می کردم و در حال حاضر عضو گروه موسیقی هستم. اما این رو بدونید که مهم ترین و بیشترین سوالات برای من حول این موضوعات بود و اصلا مصاحبه با اون ها شروع شد: دلیل من برای انتخاب این دانشگاه، دانشگاه های دیگری که اپلای کرده بودم که در اینجا من مورد دوم را دانشگاهی نام بردم که در ایالت دیگری بود، از اون هم پذیرش گرفته بودم اما فرصت نشد که بگم، دلیل اپلای کردن برای اون دانشگاه دوم، اینکه آیا برای جاهای دیگه هم اپلای کرده بودم، که فقط گفتم بله، سه دانشگاه دیگر که البته همه در یک ایالت بودند اما خوشبختانه توجه آفیسر به این موضوع جلب نشد، با این وجود من دلایل مناسبی با توجه به رشته تحصیلیم برای علاقم به شهر شیکاگو در ذهن داشتم. سوال دیگه این بود که چرا دوباره مستر می خونم، آیا PhD هم اپلای کرده بودم. آیا تصمیم دارم بعداز مستر دکترا هم بخوانم که گفتم بله البته..‌. در کل تمرکز اصلی آفیسر مشخص کردن انگیزه و اهداف آکادمیک من بود، حتی علیرغم اینکه قبلا خیلی شنیده بودم سفارت در ایروان روی مسایل مالی حساسیت دارند، به چشم برهم زدنی از روی bs من گذشت، سوالی در مورد منبع درآمد و.. نیز نپرسید، غیر از همان یکی که پیشتر عنوان کردم. در پایان همون شماره ds-160 رو به عنوان شماره پرونده نوشت که سایت رو ببینم. ازش پرسیدم آیا ایروان رو ترک کنم یا یک هفته بمونم که گفت فکر نمی کنم یک هفته ای جواب بیاد، بهتره که برم. اما در حقیقت خیلی دوست داشتم در مورد موضوع تحقیق بیشتر سوال می کرد، CV و sop رو می خواست و نیم نگاهی می انداخت، نامه های پذیرش از دانشگاه دیگه رو می دید و می پرسید که آیا RP دارم یا نه. اگه از زمینه تحقیق مورد علاقه ام سوال می کرد می تونستم با ارایه لیست کنسرت هایی که داده بودیم به جذابیت و ماهیت بین رشته ای کارم اشاره کنم، و در عین حال نشون بدم که در ایران فعالیت هنری حرفه ای دارم که منبع درآمد و پیوند اجتماعی هم هست. اما خب همه چیز طور دیگه ای پیش رفت، حتی نمرات مقاطع قبلی رو هم نخواستند.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد. با آرزوی موفقیت برای همه.

  7. #387
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    رشته و دانشگاه
    ,Mechanical Engineering
    ارسال‌ها
    39

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    سلام, کسی از دوستان اطلاعات جدیدی راجع به گرفتن ویزای B1 (برای شرکت در کنگره ) از سفارت ایروان نداره؟
    من 22 جولای وقت سفارت دارم و کنگره ام 22 سپتامبره. برای کنگره abstract فرستادم و ثبت نامم انجام دادم. دندانپزشکم و تو ایران مطبم دارم. کسی تجربه ای از مصاحبه برای B1 داره؟

  8. #388
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    رشته و دانشگاه
    Civil, Structural, PhD
    ارسال‌ها
    26

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    من ایروان 23 روزه شمار ام رو سایت زدند، که مدت کلیر شدنم هم تقریبا 16روز بود.
    پیرو اطاعاتی که دوستان نوشتند:
    1- نیم ساعت از قبل در محل در ورودی منتظر بمانید.
    - با حراست نیز همکاری داشته باشید. آنها اکثزا بومی هستند و انگلیسی کم متوج می شوند، اما افراد داخل مجموعه هم فارسی و هم انگلیسی خوب حرف می زنند.
    2- پس از اینکه اسم شما را افسری از لیست حاضران و غایبان خط زد اجازه ورود به شما داده می شود. شما اکنون داخل سفارت هستید و احیانا چند محصول ایران خودرو هم داخل تشریف داشته باشند!
    3- به در ورودی اصلی که رسیدید که باز پاسپورت شما را می خواهند (تا آخر پاسپورت را در دست داشته باشد)، سپس بازرسی با اشعه دارید و باید جیب ها را کاملا خالی کنید.
    4- سمت دیگر گیت، وسایل خود را برداشته و از در دوم وارد حیاط می شوید و اندکی جلوتر وارد ساختمان سمت چپ می شوید که قرار است مصاحبه شوید.
    6- لحظه ورود به شما ضماره ای میدهند و یک برگه کوچک که به فارسی نوشته فرم دی اس 160 و وقت گرفتن را در دست آماده داشته باشد.
    7- معمولا به سالن کوچک سمت چپ (تصور کنید که به مطب یا آزمایشگاه رفته اید، سالن تقریبا فضایی این چنین دارد) راهنمایی شوید.
    8- شماره شما را که صدا کردند، یک یک مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.
    9- سپس می گویند که به سالن بزرگتر سمت راست بروید و منتظر بمانید.
    10- در این سالن یک بار برای انگشت نگاری و یک بار برای مصاحبه شماره شما را می خوانند (به فارسی یا به انگلیسی).
    - یاجه 4 برای اگشت نگاری است. اگر خانم آسیایی تشریف داشتند، سلام منم برسانید. خانم فوق العاده شاد و خود برخوردی بودند! (ترتیب انگشت نگاری روی شیشه است، شما اول 4 انگشت را باهم برای دست چپ و راست اسکن می کنید، و سپس انگشت شصت ها را باهم می گذارید.
    11- بدون توجه به شماره ها هر لحظه ممکن است شما را برای مصاحبه فرا خوانند.
    - فضای مصاحبه از داخل سالن انتظار: شما روی صندلی نشسته اید؛ چند کابین شبیه تلفن راه دور می بینید + چند اتاق شبیه کلاس درس و دفتر اداره در سمت راست. که به ترتیب 7-11 هستند.
    - فضای مصاحبه از داخل: فرض کنید که برای افتتاح حساب به بانک رفته اید. همانند باجه اول شما تنها از زیر شیشه مدارک را تحویل می دهید.
    12- پاسخ دادن به سوالات:
    - هزینه ها: قبلا از استاد یک ریسرچ پلن بگیرید و اگر بخواهید که برای کم کردن مدت کلیرانس در دو پاراگراف برای شما بنویسد که فاند کامل در دسترس است و خلاصه ای از کارهای آتی (بی خطر و ساده) بنوسد. مقدار پس انداز بانکی را هم همانند فرمت زیر از بانکی داشته باشید:
    To whom it may concern:
    It is hereby certified that Mr. ## ##, son of ## ##, has savings account with Tejarat Bank, whose account number is ######## and the total balance is 161,097,100 IRR (6,300 USD; 1 USD= 25,580 IRR).
    THIS DOCUMENT HAS BEEN ISSUED UPON MR. ###’S REQUEST TO BE SUBMITTED TO THE US EMBASSY AND HAS NO OTHER VALUE.


    Sincerely Yours,
    Customer Service
    Branch ##, Tejarat Bank, Ardabil, Iran

    - علت انتخاب/پس از فارغ التحصیلی: برای استاد شدن در دانشگاهی در شهری در ایران. بد نیست بگویید که نامزد هم دارید و در دو سال آینده به ایران میایید تا ازدواج کنید (اگر متأهل نیستید؛ شانس دوطرفه گرفتن را بالا می برد).
    - در مورد سربازی زیاد می پرسند، اگر ناجا بودید: پست های نگهبانی-ترافیکی خوب هستند و در صورتی سپ آه یا ارتش بودید، از کارهای دفتری پرهیز کنید.
    - مدارکی زیر را در کاور برجسب دار همراه داشته باشید تا به محض درخواست ارائه دهید.
    No. Doc. Official Un Official
    1 DS-1 60 -
    2 SEVIS I-901 Payment -
    3 I-20+Admission Letter(s)
    4 Other Admission Letters -
    5 Appointment confirmation -
    6 Bank Statement(s) -
    7 CV, SOP, Research Plan, Biography & Goals -
    8 My Passport -
    9 My parent’s Passports -
    10 Photo -
    11 Military Service Competition -
    12 Birth Certificate -
    13 Transcripts -
    14 Other Admission Letters -
    15 Hotel/Hostel card -


    13 - اگر مدرکی نیاز باشد، از شما می خواهند مدارک دیگری را نیاز نیست یاد آوری کنید.
    14- شماره ای که روی فرم به شما تحویل می دهند همان شماره دی اس شماست و با آن پیگیری می کنید. برای پیکاپ توسط شخص سوم، این فرم را همراه داشته باشید.
    15- بیشتر مدارکی که در بالا ذکر شده، ترجمه رسمی هم همراه دارند.
    16- پس از آپدید در سایت CEAC، روز شنبه احتمال دارد شماره شما در سایت سفارت هم ظاهر شود، پس می توانید مراحل پیکآپ را پیگیری کنید.
    [در تصویر زیر محوطه سفارت دیده می شود]
    [لینک زیر را هم برای سفر در شهر حتما بخوانید: http://www.4shared.com/office/Y_XP9r...en_Azimi.html]
    یادتان باشد: فقط اراده کنید و به خدا بگویید که مصمم هستید به انجام این کار. هیچ نیرویی نمی تواند جلوی اراده شما قرار گیرد.

    موفق باشید.
    تصاویر پیوست تصاویر پیوست
    • نوع فایل: jpg uss.JPG (244.9 کیلوبایت, 52 views)

  9. #389
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2012
    رشته و دانشگاه
    Civil Engineering
    ارسال‌ها
    12

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    سلام. از دوستان اگر کسی بتونه راهنماییم کنه ممنون میشم. من میخوام وقت سفارت بگیرم، من رشتم عمران هست و فول فاند هستم، ولی سربازیم بخشیش نخبگان بوده. سوالک اینه که واسه چند روز بعد میتونم وقت بگیرم و اینکه نخبگان توی ایروان چقدر دردسر ساز میشه

  10. #390
    Junior Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    رشته و دانشگاه
    Civil, Structural, PhD
    ارسال‌ها
    26

    پیش فرض پاسخ : ایروان (ارمنستان) - تجربیات روز مصاحبه در سال ٢٠١۴

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoud777 نمایش پست ها
    سلام. از دوستان اگر کسی بتونه راهنماییم کنه ممنون میشم. من میخوام وقت سفارت بگیرم، من رشتم عمران هست و فول فاند هستم، ولی سربازیم بخشیش نخبگان بوده. سوالک اینه که واسه چند روز بعد میتونم وقت بگیرم و اینکه نخبگان توی ایروان چقدر دردسر ساز میشه
    در مورد وقت صفحه زیر را بررسی کن، که اولین وقت را نشان می دهد.
    https://usvisa-info.com/fa-ir/selfse...ountry_welcome

    در مورد نخبگی هم فکر کنم موضوع مرتبطش را در این سایت می توانید جستجو کنید. من قبلا دیده ام. یکی از دوستانم، پروژه نخبگی داشت، عمران؛ از ایروان گرفت. من سربازی رفته بودم، عمران، امروز برام صادر کردند. نگران این مسائل اصلا نباش.

برچسب‌های این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •