نقل قول نوشته اصلی توسط emaghdam نمایش پست ها
با سلام من از آلمان برای فرصت مطالعاتی پذیرش گرفتم (دانشگاه konstanz) هنوز admission نیومده برام. کلا چیزی از پروسه های ویزا نمیدونم اومدم اینجا چند صفخه تو تاپیک های مختلفو خوندم ولی جواب سوالامو ندیدم!
چند تا سوال داشتم اول این که من هیچ مدرک زبانی ندارم (نه آلمانی و نه انگلیسی) برای ویزای فرصت مطالعاتی هم از من مدرک زبان خواهند خواست؟ حتی اگر دانشگاه ازم نخواد؟
دوم این که من سال چهار دکترام و نخواستم وارد پروسه گرفتن اعتبار از وزارتخونه بشم که دیر کنم برای رفتن. برا همین به استاد هم گفتم که با هزینه شخصی میام. ولی تو سایت سفارت یه جمله دیدم دقیقا این جور نوشته که فرصت مطالعاتی با هزینه شخصی امکان پذیر نمی باشد!!! میخواستم ببینم کسی تجربه ای در این زمینه داره یعنی اگر من مدرکی دال بر یک حساب حاوی مبلغ مکفی ارائه بدم هم امکان نداره؟؟ در ضمن من میخوام با همسرم برم آیا برای اون هم باید حساب بانکی داشته باشیم؟
سوال بعدیم هم اینه که برای وقت گرفتن از سفارت باید منتظر نامه پذیرشم باشم (نامه پذیرش باید به سفارت پست بشه یا برای من باید پست بشه که با خودم به سفارت ببرم؟)
یه سوال شاید ناشی از بی اطلاعی من اینه که وقت ملاقات و مصاحبه و تحویل مدارک همش یکیه؟!
من تبریز ساکنم و با توجه به این که باید برم تهران برای سفارت میخواستم ببینم چند بار باید به سفارت مراجعه داشته باشم

مرسی از راهنماییتون
من جواب همه رو نميدونم، ولی اون قدر که ميدونم
1. به دانشگاه بگين يه نامه براتون بنويسه که توش قيد شده باشه سطح زبان شما کافيه و نياز به ارايه مدرک زبان نيست.
2. يه نامه پذيرش ميفرستن براتون که اون رو و يا اگه دير به دستتون ميرسه اسکن اون رو با خودتون ميبرين سفارت روزی که مصاحبه دارين. اگه ميخواين وقت اضطراری بگيرين بايد اسکن اون رو ميل کنين به يه آقای به اسم مالکی تو سفارت. اگه ميخواين از طريق معمول و از سايت وقت بگيرين نيازی نيست نامه پذيرش الان دستتون باشه.
3. وقت ملاقت با مصاحبه و تحويل مدارک همش يکيه
4. شما يک بار مدارکی که نياز به تاييد سفارت داره (مثل مدارک تحصيلی و اين جور چيزا) رو بايد بياريد سفارت تاييد کنند(2 روز زمان ميباره، صبح ميدين فرداش تاييد شده تحويل ميگيرن). يه بار هم واسه مصاحبه بياین سفارت.
سايت سفارت رو چند بار با دقت بالا پاينشو بخونين، جواب خيلی از سؤال ها رو ونجا پيدا ميکنين