نقل قول نوشته اصلی توسط Fairymaid نمایش پست ها
دوستان من بین دو راهی واسه دریافت گواهی رتبه ارشد موندم که کدوم راه بهتره.

1. درخواست پستی بدم، که با توجه به صحبتهای دوستان خیلی طول میکشه. من اواسط آبان میام تهران، و اگه بشه در این یک ماه تا آبان این گواهی با پست بیاد منزل بعدش در اواسط آبان که تهران میام گواهی رو ببرم وزارت علوم واسه مهر.

2. حضوری بگیرم، یعنی همون اواسط آبان برم سازمان سنجش و بگم من از شهر دیگه ای میام و نمیتونم مجدد بیام تهران همین امروز بهم گواهی رو بدن که ببرم وزارت علوم.

3. کار از محکم کاری عیب نمیکنه، یعنی هم درخواست پستی بدم، و اگه اومد با پست که چه بهتر، و اگه نیومد اواسط آبان درخواست حضوری بدم. البته در اینصورت نگرانیم اینه که شاید چون یک بلر درخواست دادم دیگه صادر نکنن و بگن باید صبر کنی تا همون گواهی برات برسه.

نمیدونم چیکار کنم. از طرفی من مریضم و واقعا اومدن تهران برای چندین بار برام عذابه، و اگه بشه همون آبان همه کارامو یه دفعه انجام بدم خیلی راحت ترم.

من برای گواهی صبح درخواست دادم و بعد از ظهر گرفتم.
تنها چیزی که مهمه اینه که سازمان سنجش بعضی وقتا مثلا بعد از اعلام نتایج کنکور خیلی شلوغ میشه، به خاطر اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی یا ارشد.
اگه زمان شلوغی نری میتونی یه صبح تا ظهر گواهی رو بگیری.
واسه تایید وزارت علوم هم نمیدونم چقدر طول بکشه.
البته یه راه دیگه هم هست. دوست من این مدرک رو از طریق دارالترجمه گرفت. 70 تومن مزد داد و رابط دارالترجمه تو تهران گواهی رو براش گرفت و به تایید وزارت علوم رسوند. کلا هم یه هفته طول نکشید.