نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 29

موضوع: تولیدمقالات با کیفیت پایین توسط دانشجویان ایرانی!

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #20
    Member macula_densa آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2009
    رشته و دانشگاه
    UQ- Pathology
    ارسال‌ها
    296

    پیش فرض پاسخ : تولیدمقالات با کیفیت پایین توسط دانشجویان ایرانی!

    سلام
    اول من موضع خودم رو روشن کنم: صد در صد موافقم که پذیرش ماها فراتر از سیاست های دانشگاه هاست و ما اونقدرها هم بد نیستیم و هزار بار موافقم که تو بی امکاناتی و بدبختی مقاله می نوشتیم.
    در مورد کار و مقاله و داده سازی:
    دوست عزیز zari ، شما احتمالا باید جز بچه های زیر شاخه پزشکی یا پیراپزشکی باشی. منم به اندازه شما پوستم کنده شده. منم فردای چارشنبه سوری رفتم دانشگاه دیدم تو بلوار دانشجوی اوین ترقه بازی بوده . چون "حیوون0-خونه" نزدیک بلوار بود و نه توی قسمت مرکزی دانشگاه، خرگوشام از ترس مرده بودند؛ چون خرگوش اصولا موجود ترسوییه. الان خیلی خنده داره این خاطره اما اون روز تقریبا دچار سکته قلبی شدم وقتی دیدم تو بیست و چار تا قفس خرگوشام ، تو هرکدوم، یه خرگوش مرده هست و زحمت چند ماهم هدر رفته.
    اما با همه این حرفا و همه ی چیزایی که دیدیم و دیدید و سرمون اومده، داده سازی حتی در کوچکترین و "به نظر" بی اهمیت ترین فرم توجیه نداره. بدون امکانات نمی شه پیشرفت کرد اما محقق بودن job نیست، profession هست. شما تو profession واسه پیشرفت خودت کار نمی کنی، واسه پیشرفت ، رفاه و آسایش جامعه کار می کنی و وقتی محققی جامعه ات می شه "علم" که با دروغ پس رفت می کنه. ما حق نداریم نتایج رو باژگون یا متفاوت نشون بدیم. شاید نفر بعدی تحقیقاتش رو بر اساس کار ما بنا کنه. evidence based medicine امروز هیچ توجیهی واسه "یک سال و نیم زحمتم هدر رفت و استاد راهنمام عددهام رو دستکاری کرد چون می دونست زحمت کشیدم" نمی ذاره. شما بگو یک میلیونیوم میلی لیتر دستکاری شده.من می گم دروغ اندازه نداره و اصلا اگه تغییر انقدر بی اهمیت بود چرا انجام شد؟ شما بگو مطمئن بودیم که جواب می گیریم، من می گم اگه مطمئن بودی واسه چی اصلا کار کردی؟ منم می دونم هیچ چاره ی دیگه ای نیست اما این فرم توجیه غلطه. این بر خلاف همه ی اصول انسانیه. ما حق نداریم تو مقاله هامون دروغ بگیم. واسه همین من اون بالا از داده سازی با دید تحقیر آمیز اسم بردم و از الان تا پس فردا هم اگه برام خاطره تعریف کنند که فلانی فلانطور شد و هستیش به باد رفت و پی اچ دیش بر آب شد و تاچارا داده سازی کرد، من محاله نظرم عوض شه و بپذیرم. کار دم دستی با کار دروغ و دغل آمیز متفاوته. count down مثال کار دم دستی ارائه دادند یا حالا کار کم کیفیت. اما چیزی که شما داری می گی بی اخلاقی محضه و مذمومه و کسی نباید انجام بده. به هیچ قیمتی.
    ببخشید که دارم خیلی تند و تیز می گم و امیدوارم شخصی نگیرین حرفم رو، من نمی دونم باید چیکار کرد با کمی امکانات. من فقط می دونم نباید داده سازی کرد و از اون مهمتر، نباید داده سازی رو توجیه کرد. باید یه فکری کنیم که چطور می شه بدون اینکه بخوایم "مرزهای علم و دانش رو با انزو فراری قرمز در نوردیم" با هر اونچه که داریم کار کنیم. مثلا تو آمریکا ، مهد امکانات و فلان، میان نزدیک نیم قرن خونواده ها رو از نظر قند خون و فشار خون و چمیدونم همین آزمایشهای ساده دم دستی که تو هر دهات کوره ای امکان پذیره مانیتور می کنند و می شه بزرگترین مطالعه جامعه نگر دنیا به اسم فرامینگهام؛ که خیلی هم مفید بوده و امکانات خاصی نخواسته. یه کاری مثل مطالعه فرامینگهام تو ایران انجام نشده هیچ وقت، چون هیچ کس چندین سال وقت نمی ذاره، چون می خوایم مقاله بنویسیم و در بریم از اون کشور. ( مطالعه قند و لیپید تهران رو نادیده گرفتم چون مقایسه اش با فرامینگهام فقط باعث شرمندگیه).
    من هم کمبود امکانات می بینم اما در عین حال اون روح آریایی بازیمون رو هم می بینم که نمی خواد باور کنه که ملتی هستیم که بلد نیست با واقعیتش کنار بیاد و هنوز می زنه تو سرش که عربها هزار و اندی سال پیش کشور ما رو تاراج کردن. برادر من هزار و اندی سال وقت داشتی درستش کنی، بدتر خرابش کردی خب. استرالیا همه اش دیویس ساله تاسیس شده. آقا جون امکانات نداریم؛ خب بعد؟ باید دروغ بگیم؟ تازگیها دارم یه manuscript رو سابمیت می کنم؛ فرستادم angle orthodontics، تو کمتر از بیست و چار ساعت reject شد. گفتن چون affiliation نویسنده مسوول ایرانیه و چون مقاله های ایران مشکل داره و قابل اعتماد نیست دیگه بررسی نمی کنیم. می دونین این مساله اگه همه گیر بشه چه آبرو ریزی ایه؟
    بله. بنده هم نموندم ایران و به طرز مذبوحانه ای فرار کردم اومدم جایی که به سوپروایزرم می گم فلان چیز رو می خوام و می گه گرنت بنویس و بگیرش و دو ماه بعد گرفتمش. منم نموندم که چیزی رو عوض کنم چون خودخواهم. اما به نظرم مشکل کمی امکانات نه دروغ گفتن و داده سازی رو توجیه می کنه و نه با یه تاپیک تو AA قابل حله. چیکار کنیم؟ نمی دونم.
    بازم امیدوارم کسی حرفام رو شخصی نگیره اگه تند و تیزه.
    موفق و شاد باشید.
    ویرایش توسط macula_densa : September 7th, 2010 در ساعت 01:31 AM
    متاسفانه حساب کاربری من غیرفعال هست.

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 156
    آخرين نوشته: June 18th, 2018, 11:35 PM
  2. F1 یا J1 ، چه کسی تعیین کننده خواهد بود؟
    توسط Roozbeh در انجمن روادید (ویزا) آمریکا
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: July 8th, 2013, 08:30 PM

برچسب‌های این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •