نقل قول نوشته اصلی توسط 1017
[b]سلام
بابا یک نفر منو راهنمایی کنه. توروخدا :-[
من کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه اصفهان دارم. پایان نامه ام در زمینه نانومواد هست. می خوام واسه ارشد مهندسی مواد یا مکانیک که تو زمینه نانو کار می کنند اپلای کنم....
من یه استادی رو تو دانشگاه Manitoba و تو گروه مکانیک میشناسم که اتفاقاً در زمینه نانو کار میکنه. اسمش Wanq بود اگه اشتباه نکنم و خیلی هم به گرفتن فیزیکی ها علاقه نشون داده. با دوست من که حسابی راه اومد ولی چون مدرکه زبانشو دانشگاه قبول نکرد نتونست بره(نمرش 500 بود.).

در مورد دانشگاه آلبرتا هم درسته که در زمینه نانو خوب پول میده ولی شما بهتره از رشته های دیگه اقدام کنید نه از فیزیک.( البته این صرفاً نظر منه). گروه فیزیک هر سال فقط یه دونه ایرانی گرفته و تو سه سال گذشته هم هر سه نفر دختر بودند. این پروفسور های Condensed Matter هم که نمیدونم چه پدر کشتگی با ایرانی ها دارند اصلاً جواب email رو نمیدند. مشکل دیگه هم application fee صد دلاریشه. با این پول زبون بسته میشه دو تا دانشگاه رنک بالاتر تو آمریکا Apply کرد. ولی در کل من احساس میکنم که استادای CMP فیزیک تو آلبرتا دید خوبی نسبت به ایرانی ها ندارند.

در ضمن تو سایتشون هم نوشته که تافل 550 میخوان و GRE Physics is Recommended ولی من از دوتا از این بچه ها که پرسیدم هر دو بالای 600 بودند. چینی ها هم که همه نمرشون بالاست و هر دو هم GRE Physics بالای 800 داشتن پس اون مینیمم هارو زیاد جدی نگیرید.